Opleiding: HBO Communicatie en Marketing (1 jaar) (Blended Learning)

Communicatie en marketing zijn twee krachtige krachten die elkaar sterk beïnvloeden. Deze opleiding van één jaar biedt de middelen om een grondige kennis van beide disciplines te verkrijgen. Je leert hoe je doeltreffende communicatie- en marketingconcepten ontwikkelt, strategieën voor marketingcommunicatie opzet en consumentengedrag beïnvloedt. Door praktijkgerichte opdrachten kun je de geleerde theorie direct toepassen in de praktijk, aangepast aan de behoeften van jouw organisatie en jouw persoonlijke omstandigheden. Deze opleiding geeft je een brede basis van kennis over communicatie en marketing, waardoor je jezelf kunt ontwikkelen tot een waardevolle professional in beide vakgebieden. Versterk je expertise en bereid je voor op een veelbelovende carrière in communicatie en marketing. Meld je nu direct aan voor deze diverse opleiding!

Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens een opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Blended Learining is dé opleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Met deze veelgekozen studievorm ga je de klassikale studielessen afwisselen met zelfstudielessen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Op 78 locaties in Nederland wordt deze opleiding verzorgd.

Voor wie?

Deze opleiding is ontwikkeld voor medewerkers die de kennis en vaardigheden omtrent het vakgebied van communicatie en marketing (verder) willen ontwikkelen.  

Vooropleiding

Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze opleiding geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.

Voorbereiding

Blended Learning betekent dat je deels klassikale lessen hebt en deels zelfstudielessen. Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 8 studielessen, daarvan zijn er 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee klassikale studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één klassikale studieles behandeld.

Leerdoelen

  • heb je inzicht in de soorten communicatie
  • ben je in staat om een communicatieplan op te stellen
  • ken je de inhoud van een communicatieonderzoek
  • kun je communicatieen gedragsveranderingen toepassen
  • heb je inzicht in marketingcommunicatie
  • weet je hoe je doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
  • heb je inzicht in gesprekstechnieken
  • kun je een marketingcommunicatiestrategie opzetten
  • heb je inzicht in omgaan met lastige gesprekken
  • ben je in staat om effectief te onderhandelen
  • weet je hoe je omgaat met conflicten
  • ben je in staat om effectief te presenteren
  • heb je inzicht in marketingmanagement
  • ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
  • weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
  • ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen

Programma

Tijdens deze hbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:

Inhoud van Module 1

Module - HBO Organisatie en Communicatie
  • De basis van organisatie en communicatie
  • Communicatie en gedragsverandering
  • Communicatie Canvas
  • Interne en externe communicatie
  • Contentstrategie
  • Marketingcommunicatie
  • Communicatieonderzoek
  • Opstellen van een communicatieplan

Inhoud van Module 2

Module - HBO Marketingcommunicatie
  • De basis van marketingcommunicatie
  • Bepalen van de communicatiestrategie
  • Soorten marketingcommunicatie
  • Communicatie met reclame- en mediabureaus
  • Opstellen van een mediaplanning
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen

Inhoud van Module 3

Module - HBO Communicatie en Beïnvloeden
  • De basis van communicatie en beïnvloeden 
  • Verkoopgesprek
  • Effectief vergaderen
  • Besluitvorming
  • Conflicthantering
  • Onderhandelen
  • Lastige gesprekken voeren
  • Luistervaardigheden

Inhoud van Module 4

Module - HBO Marketingmanagement
  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beïnvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

    Certificaat

    Het volgen van de opleiding HBO Communicatie en Marketing (1 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:

    • HBO Communicatie en Marketing (1 jaar)

    Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Meer...
€5.195
Vrij van BTW
Aangeboden door
Holland Opleidingen - Blended Learning
Onderwerp
Consumentengedrag
Niveau
Looptijd
12 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 99
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Kanaalweg 3
vr 3 okt. 2025
Kanaalweg 3
za 4 okt. 2025
Kanaalweg 3
ma 6 okt. 2025
Kanaalweg 3
ma 6 okt. 2025
Kanaalweg 3
di 7 okt. 2025
Kanaalweg 3
di 7 okt. 2025
Kanaalweg 3
wo 8 okt. 2025
Kanaalweg 3
wo 8 okt. 2025
Kanaalweg 3
do 9 okt. 2025
Kanaalweg 3
do 9 okt. 2025
Keurmerken aanbieder
NRTO
UWV scholingsvoucher
Erkend keurmerk
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)
CRKBO zonder BTW vrijstelling