Opleiding: Praktijkstudie - MBO Servicedeskmanagement (Praktijkstudie)
Servicedeskmedewerkers vervullen een veelzijdige rol, waarbij ze altijd beschikbaar moeten zijn voor bijvoorbeeld het oplossen van storingen of het ondersteunen bij systeemontwikkeling. Tijdens deze praktijkstudie krijg je inzicht in de taken en verantwoordelijkheden van deze functie, en verdiep je je in relevante vaktermen zoals informatietechnologie, functionele systemen en systeemontwikkeling. Door deel te nemen aan deze praktijkstudie leer je informatieaanvragen effectief af te handelen, kun je prestaties meten en ben je in staat een servicedesk op te zetten. Schrijf je nu in en bereid je voor op een dynamische carrière als servicedeskmedewerker!
Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens een opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Praktijkstudie is dé praktijkopleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Op 78 locaties in Nederland wordt deze opleiding verzorgd.
Voor wie?
Deze mbo praktijkstudie is ontwikkeld voor iedere medewerker binnen de afdeling servicedeskmanagement of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De mbo praktijkstudie is praktijkgericht en daardoor voor een brede doelgroep toegankelijk.
Vooropleiding
Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze praktijkstudie geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Deze praktijkstudie bestaat uit 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagstudie, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondstudie bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Leerdoelen
- heb je inzicht in servicedeskmanagement
- kun je een servicedesk opzetten
- ben je in staat om informatieaanvragen af te handelen
- kun je prestaties meten van de servicedesk
Programma
Tijdens deze mbo-praktijkstudie komen de volgende onderwerpen aan bod:
Inhoud van Module 1
- Opzetten van een servicedesk
- Leidinggeven binnen een servicedesk
- Informatieaanvragen afhandelen
- Meten van prestaties
- Communicatie
- Klantgericht werken
- Gesprekstechnieken
- De basis van servicedeskmanagement
Certificaat
De praktijkstudie MBO Servicedeskmanagement geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Servicedeskmanagement
Tijdens de praktijkstudie schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële certificaat van deze praktijkstudie. Indien je voor twee of meer praktijkstudies kiest, dan ontvang je bij een positief resultaat een diploma!
