Opleiding: Praktijkstudie - MBO Werken met Klanten (Praktijkstudie)
Klantgerichtheid staat centraal in elke organisatie. Talloze managers en bedrijven erkennen de essentie van klantgerichtheid. Maar wat houdt dit precies in? En hoe klantgericht is de organisatie werkelijk? Deze praktijkstudie behandelt essentiële aspecten zoals klantinformatie beheren, klachten afhandelen, leveranciersbeoordeling, effectieve communicatie en het nastreven van kwaliteit. Door deze praktijkstudie krijg je inzicht in het typeren van klanten en begrijp je waarom dit van belang is voor organisaties. Je leert ook hoe je verschillende modellen voor dienstverlening kunt gebruiken en interpreteren. Bovendien krijg je inzicht in de interne organisatorische aspecten die cruciaal zijn voor een klantgerichte benadering. Deze praktijkstudie is bijzonder populair onder medewerkers die regelmatig met klanten in contact komen. Wil jij je klantgerichtheid verbeteren? Schrijf je dan vandaag nog in voor deze praktijkstudie!
Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens een opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Praktijkstudie is dé praktijkopleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Op 78 locaties in Nederland wordt deze opleiding verzorgd.
Voor wie?
Deze mbo praktijkstudie is ontwikkeld voor werknemers en leidinggevenden die veel in contact zijn met klanten.
Vooropleiding
Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze praktijkstudie geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Deze praktijkstudie bestaat uit 8 studielessen. Wanneer je kiest voor de dagstudie, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondstudie bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Leerdoelen
- weet je hoe je klachten kunt afhandelen
- ken je de verschillende technologische ontwikkelingen
- ben je in staat om effectief om te gaan met klantinformatie
- kun je effectief sturen op kwaliteit
Programma
Tijdens deze mbo-praktijkstudie komen de volgende onderwerpen aan bod:
Inhoud van Module 1
- Klantgericht werken
- Omgaan me klantinformatie
- Afhandelen van klachten
- Klantbeoordeling
- Effectieve communicatie
- Technologische ontwikkelingen
- Sturen op kwaliteit
- De basis van werken met klanten
Certificaat
De praktijkstudie MBO Werken met Klanten geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Werken met Klanten
Tijdens de praktijkstudie schrijf je een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële certificaat van deze praktijkstudie. Indien je voor twee of meer praktijkstudies kiest, dan ontvang je bij een positief resultaat een diploma!
