Opleiding: Recruitment Marketing - SRM Track - Dag
Deze track is geschikt voor marketeers die meer willen leren over het specifieke vak recruitmentmarketing en recruiters die meer willen leren over marketing.
Bedrijven staan te springen om goed personeel. Daarom is recruitmentmarketing essentieel om de juiste kandidaten aan te trekken. Maar hoe bereik je de juiste kandidaten met een verhaal dat aansluit op hun wensen? In deze 2-daagse SRM Track leer je de belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle recruitmentmarketingcampagne. Je staat stil bij employer branding, employer value proposition, candidate experience en social media recruitment. Natuurlijk komen resultaatmeting en resultaatoptimalisatie ook aan bod. Na deze training ben jij in staat om effectieve recruitmentmarketingstrategieën te ontwikkelen en in te zetten om zo de juiste kandidaten aan te trekken voor jouw organisatie.
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Masterclass Recruitment Marketing' van SRM.
In deze training leer je hoe je met recruitmentmarketing meer en betere kandidaten interesseert voor jouw organisatie. Hiervoor werk je aan jouw eigen recruitmentplan. De training wordt afgetrapt met een introductie in gevorderd marketingdenken. Je leert de nieuwste trends en strategieën in recruitmentmarketing kennen en toe te passen. Ook ontdek je hoe je een overtuigende EVP kunt ontwikkelen die jouw organisatie onderscheidt van andere werkgevers. Door met de EVP aan de slag te gaan leer je hoe de EVP ingezet wordt om employer branding en recruitmentmarketing te verbeteren. Employer branding is nauw verbonden met de EVP. Leer hoe je zo’n employer brand opbouwt en onderhoudt.
Tijdens de tweede dag staat de candidate experience centraal. Wat wil een sollicitant? Word je bewust van hoe jouw sollicitanten het proces ervaren en waarom ze juist voor jouw organisatie kiezen. Door inzicht in de drijfveren en de ervaringen van kandidaten te leren kennen en doorgronden, ben je beter in staat op hun behoeften in te spelen. Met de juiste feedback kun je jouw wervingsactiviteiten afstemmen op de behoeften en verwachtingen van kandidaten. Social-mediakanalen zijn natuurlijk niet weg te denken uit een recruitmentplan. We staan stil bij alle kanalen die je kunt inzetten: paid, earned, shared en owned (PESO). Natuurlijk krijgen de socials en hoe je resultaten meet extra aandacht. Op basis van de resultaten kun je je campagne nog effectiever maken. Ten slotte moeten alle inzichten die je opdoet vertaald worden naar krachtige wervingsteksten. We staan stil bij belangrijke do’s en don’ts. Je leert hoe je de juiste toon, stijl en inhoud kunt gebruiken om de gewenste kandidaten aan te spreken.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Recruitment Marketing - SRM Track
o Een introductie in gevorderd marketingdenken
o Employer value proposition
o Verbeteren van employer branding
o Inzicht in de candidate experience
o Social-media-actieplan
o Aantrekkelijke en wervende vacatureteksten
o Campagnemanagement
2 dagen
Vakopleiding
SRM-REMA|Recruitment Marketing - SRM Track
Brand Owner
