Opleiding: USM Foundation
USM staat voor Universeel Service Management. USM is een gestandaardiseerd managementsysteem, waarmee een service-organisatie haar mensen, middelen, werkwijzen en services managet met
Werkwijzen van serviceorganisaties worden veelvuldig gebaseerd op praktijkvoorbeelden van anderen (best practices). Deze practices zijn dan opgenomen in populaire frameworks zoals ITIL en COBIT. Het gebruik van frameworks c.q. practices is nuttig, maar een meer duurzame aanpak is gebaseerd op principes. Op basis van principes is de USM methode ontwikkeld. Een organisatie kan USM gebruiken om haar besturing en werkwijze op een eenvoudige manier in te richten.
In tegenstelling tot een best practice (zoals ITIL) biedt USM een compleet pakket op basis waarvan de dienstverlening van een organisatie kan worden ingericht en beheerst. Het gaat om onder andere om procesbeschrijvingen, procedures, workflows, gespecificeerd organisatorische structuren, tooling, functieprofielen, invoeringsdraaiboeken en self assessment voorzieningen.
USM is een methode voor universeel servicemanagement, ontwikkeld voor alle dienstverlenende en facilitaire organisaties, zoals gebouwenbeheer, IT, personeelszaken, etc. Maar ook voor alle vormen van primaire dienstverlening, zoals telecomproviders en gemeenten. Standaardisatie van het managementsysteem is de sleutel tot succes!
De cursus USM Foundation benadrukt
