LinkedIn Endorsements, of wat is de waarde van een online CV

Columns

In september introduceerde LinkedIn de Endorsements. Het idee hierachter was dat mensen geen moeite hoefden te doen om iemand een Recommendation te geven en hun voorkeur makkelijk konden kenbaar maken door een vakje aan te klikken. Een beetje vergelijkbaar met de 'Like'-knop van Facebook. Endorsements werden een groot succes. LinkedIn laat weten dat er inmiddels meer dan 550 miljoen Endorsements zijn gegeven en dat daar 10 miljoen per dag bijkomen.

Ik zie ze vooralsnog niet als een waardevolle toevoeging. De endorsements zijn zo makkelijk te geven en zo zonder enige consequenties, dat de waarde ervan nihil is. Sterker nog: als ik iemand 'endors' is de kans groter dat hij mij ook 'endorst'. In goed Nederlands ‘steunt’. Dus is er een incentive om maar zoveel mogelijk mensen te steunen: dan k...

Inderdaad, net als de 'likes' op FB ben ik er nog niet achter wat dit nu oplevert. Ik heb er nog geen enkele opdracht meer door binnen gehaald.
Maar uiteraard doe ik wel mee ; -) Je weet maar nooit.

Meer over Social Media in en om de organisatie