Opleiding: Feedback geven en ontvangen

Korte beschrijving


Op je werk en in je privéleven doen zich regelmatig situaties voor waarin je feedback zou willen geven. Je vindt het geven van feedback echter lastig. Daarmee ga je in deze individuele training aan de slag.

Inhoud


Op je werk en in je privéleven doen zich regelmatig situaties voor waarin je feedback zou willen geven. Je vindt het geven van feedback echter lastig. Daarmee ga je in deze individuele training aan de slag.
Op je werk en in je privéleven doen zich regelmatig situaties voor waarin je feedback zou willen geven. Je vindt het geven van feedback echter lastig. Je bent bang dat de ander emotioneel zal reageren. Of je hebt al eens gemerkt dat je boodschap niet aan kwam en dat er ondanks je inspanning niks veranderde. Je beseft dat op een goede manier feedback geven nodig is om de ander de mogelijkheid te geven iets aan zijn gedrag te doen, en te leren van het effect van zijn gedrag. Je ziet ook dat het voor jezelf onprettig is om je eigen inzichten en irritaties op te kroppen en zou graag vaker feedback willen geven op een manier die zowel voor jezelf als voor de ontvanger prettig is.
In deze Workplace Learning verken je als eerste het doel van feedback. Je krijgt een model voor het geven van feedback aangereikt, dat erop gericht is de boodschap zo helder mogelijk te verwoorden zonder veel weerstand op te roepen. Vervolgens leer je hoe je om kunt gaan met je eigen emoties en de emoties van de ander.
Na afloop van de training:
* Herken je feedback als communicatiemiddel en middel tot zelfreflectie
* Ben je bekend met een model voor het geven van feedback
* Weet je hoe je de boodschap moet brengen om deze zo goed mogelijk aan te laten komen
* Kun je omgaan met emoties bij de feedback ontvanger
* Kun je omgaan met je eigen emoties bij het geven van feedback
* Weet je wanneer feedback wordt gegeven in functioneringsen beoordelingsgesprekken

Doelgroep


Voor elke professional die dagelijks het beste uit zichzelf en anderen wil halen, zoals:
De opleiding is bedoeld voor medewerkers die in hun werk of privéleven vaker en beter feedback willen geven.
Het individuele karakter van de training zorgt ervoor dat deze aansluit bij jouw eigen praktijk en leerdoelen. Je werkt met praktijkopdrachten, opdrachten met collega’s, oefent in jouw eigen werksituatie, doet aan zelfreflectie en spart met je begeleider.
Wekelijks bespreek je de uitgevoerde opdrachten met je begeleider via telefoon of mail. De totale studiebelasting bedraagt ongeveer 3 (werk)dagen in een periode van maximaal 3 maanden, afhankelijk van je leerdoel en tijd.
De training is afgestemd op de behoeften van de deelnemers, of je deze nu in groepsverband doet, of individueel als Workplace Learning.

Voorvereisten


Voor deelname aan de opleiding is geen specifieke voorkennis of vooropleiding vereist.   Deze training staat niet op zich, maar maakt deel uit van verschillende van onze curricula. Jij wilt de juiste opleidingskeuze maken en je optimaal ontwikkelen. Onze curricula helpen je daarbij. Benieuwd? Je vindt ze op de Curriculum pagina.

Doelstelling


Na het voltooien van de training:
  • Herken je feedback als een middel voor communicatie en zelfreflectie
  • Ben je vertrouwd met een model voor het geven van feedback
  • Weet je hoe je je boodschap effectief kunt overbrengen
  • Kun je omgaan met de emoties van de ontvanger bij het geven van feedback
  • Beheer je je eigen emoties bij het geven van feedback
  • Begrijp je wanneer feedback gepast is in beoordelings- en functioneringsgesprekken

Meer...
€1.900
ex. BTW
Aangeboden door
Capgemini Academy
Onderwerp
Feedback geven
Niveau
Duur
Doorlooptijd is afhankelijk van af te spreken datums
Looptijd
3 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 1
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
3543 KA Utrecht
wo 31 dec. 2025
3543 KA Utrecht
za 31 jan. 2026
3543 KA Utrecht
za 28 feb. 2026
3543 KA Utrecht
di 31 mrt. 2026
3543 KA Utrecht
do 30 apr. 2026
Keurmerken aanbieder
Cedeo
NRTO
CRKBO en BTW-vrijstelling
APMG-International