Opleiding: Vakopleiding WFM Klantcontact

Je voelt je onbegrepen of staat lang in de wacht. Dat kan anders! Door ruimte in te plannen voor het wegnemen van deze momenten wordt klantcontact meer klantexperience.

De Vakopleiding WFM Klantcontact is bestemd voor forecasters, capaciteitsplanners, roosteraars en traffic managers. De opleiding biedt een écht stevig en diepgaand fundament aan basis WFM kennis.
Deze opleiding gaat veel verder dan een cursus workforce management of een 1-daagse WFM-training. De vakopleiding WFM Klantcontact bestaat uit 5 modules die elk één dag duren. De modules bestaan uit een mix van theorie, gelegd naast jouw dagelijkse praktijk. Je leert van en met elkaar.

De modules worden verzorgd in vijf wekelijkse trainingsdagen. Omdat onze trainers jarenlang ervaring hebben bij veel verschillende organisaties vullen ze de theorie aan met passende praktijkvoorbeelden. Dit maakt deze opleiding theoretisch sterk en praktisch doordacht. Daarmee is het de perfecte opleiding voor iedereen binnen klantcontact die zich verder in WFM wil ontwikkelen.

De Vakopleiding WFM Klantcontact is bestemd voor forecasters, capaciteitsplanners, roosteraars en traffic managers. De opleiding biedt een écht stevig en diepgaand fundament aan basis WFM kennis.De Vakopleiding WFM Klantcontact is bestemd voor forecasters, capaciteitsplanners, roosteraars en traffic managers. De opleiding biedt een écht stevig en diepgaand fundament aan basis WFM kennis.

Na deze opleiding maak jij klantcontact WFM voor jouw organisatie meer werkend. Je hebt concrete kennis van het gehele WFM-proces en de samenhang tussen de verschillende onderdelen. En deze kennis heb je leren herkennen in rijke praktijkvoorbeelden.

Met deze opleiding begrijp je alle facetten van workforce management en ben je in staat om taken effectiever uit te voeren binnen het totaalproces. Je hebt kennis van wachtrijtheorie en Erlang. Je kunt werkaanbod en inzetbehoefte berekenen en begrijpt de relatie tussen verkeersvolume, behandeltijden, inzetbehoefte en servicedoelstellingen.

Na deze vakopleiding heb je kennis van kwantitatieve en kwalitatieve forecasting en ben je in staat een eenvoudig forecastmodel te bouwen. Je begrijpt wat shrinkage is, wat primair en secundair werkaanbod is en hoe je arbeidsbehoefte en arbeidscapaciteit in een capaciteitsplan in evenwicht brengt. Je kent de verschillende tradeoffs die je moet maken worden bij roosteren en hoe een rooster op intervalniveau geoptimaliseerd wordt.

De studielast van deze opleiding beslaat 5 dagen en een korte online intake. Voor elke bijeenkomst vragen wij van jou een korte voorbereiding, dit doen wij vanuit ons online opleidingsportaal. Daar staat alle informatie over de training, training en jouw support.Kennis doe je niet alleen op, die moet je ook onderhouden. Daarom krijg je na het volgen van deze opleiding gratis toegang tot het WFM Congres, het Teamleider event én toegang tot een inspiratiesessie naar keuze op de Vlirdens Campus. Deelname aan deze training levert je 24 PE punten op!

Deze onderwerpen komen aan bod in 5 modules:

1. Introductie workforce management;
2. Voorspellen van werkaanbod en berekenen van de bezettingsbehoefte;
3. Capaciteitsmanagement (tactische planning);
4. Roosteren en dagsturing;
5. Rapportage en analyse;

Meer...
€4.300
ex. BTW
Aangeboden door
Coniche Business School
Onderwerp
Workforce management
Niveau
Duur
5 dagen
Looptijd
40 dagen
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 10
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Amersfoort
do 18 sep. 2025
Keurmerken aanbieder
AgilePM - Agile Project Management (APMG)
CREBO
CRKBO en BTW-vrijstelling
E-Academy
NVAO Geaccrediteerde opleiding
Onbeperkt leren
Over CPION
Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO)
SPHBO (Stichting Post Hoger Beroeps Onderwijs Nederland)