Opleiding: MBO Leidinggevende Travel & Hospitality (niveau 4)
Je bent verantwoordelijk voor het organiseren van klant-/gastgerichte dienstverlening en voor het realiseren van commercieel resultaat. Je werkzaamheden kun je uitvoeren bij de frontoffice van een (internationaal) hotel of recreatiebedrijf en bij bedrijven in de reisbranche, of gericht op toeristische informatie. Als eerste aanspreekpunt voor je collega\'s voer je coördinerende taken uit. In die hoedanigheid ben je alert op ontwikkelingen, trends en commerciële mogelijkheden in de omgeving. Je kunt een commercieel aanbod maken, producten aanscherpen en verkopen, en de (internationale) klant/gast optimaal helpen bij het maken van een juiste keuze.
Wat kun jij doen met deze opleiding?
Wanneer jij werkt als Leidinggevende Travel & Hospitality voer je verschillende taken uit. De volgende werkzaamheden worden door jou uitgevoerd:
Treedt op als aanspreekpunt voor klanten/gasten
- Informeert en adviseert de klant/gast
- Onderhoudt in- en/of externe contacten
- Ontvangt de klant/gast
- Signaleert en behandelt klachten
- Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten
- Werft klanten/gasten en opdrachten
Voert administratieve en financiële processen uit
- Doet voorstellen voor aftersales of aanpassing van de dienstverlening
- Houdt de administratie bij
- Houdt financiële administratie bij en handelt transacties af
- Stelt informatiemateriaal samen
Realiseert commercieel aanbod
- Maakt een prijsberekening bij het aanbod
- Promoot producten en diensten
- Stelt een passend aanbod op met gerelateerde services en producten
Geeft leiding
- Instrueert en begeleidt nieuwe collega\'s, stagiairs en/of vrijwilligers
- Plant en verdeelt de werkzaamheden
- Voert formele gesprekken
Voert beheerstaken uit
- Bewaakt financiën
- Maakt een begrotingsvoorstel
- Maakt een operationeel plan

