Opleiding: Schrijven voor social media | Content marketing In-company
Sommige bedrijven zijn er steengoed in: social media-berichten schrijven die volop likes, shares en volgers genereren. Wat doen ze goed? Tijdens de cursus Schrijven voor social media leer je hoe je pakkende berichten en updates maakt voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Je gaat aan de slag met drie concrete schrijfformules, leert hoe je een effectieve call to action schrijft en hoe je inhakers toepast. Verder leer je welke content het beste werkt op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en kleine oefeningen ontdek je wat wel en niet werkt om interactie te creëren. Ook veelgemaakte fouten komen langs. Per platform ontvang je concrete schrijftips en een checklist met informatie over technische randvoorwaarden.Programma van de training Schrijven voor Social Media
College 1- Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
- Drie schrijfformules
- Pakkende headlines schrijven
- Een krachtige call to action schrijven
- Effectieve updates maken voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram
- Technische aspecten: hashtags, beeld en video
- Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
- Inhakers bedenken en publiceren
- Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content

Aangeboden door

Competence Factory Incompany
Onderwerp
Social Media Marketing
Schrijven voor het web
Content Marketing
Social Media
Schrijven
Niveau
HBO
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
In-company / Maatwerk
Aantal deelnemers
Max: 10
Tijdstip
Overdag