Opleiding: Klantgericht Telefoneren

In de training Klantgericht Telefoneren leer je om op klantgerichte wijze te telefoneren, verschillende gesprekstechnieken bewust toe te passen en lastige gesprekken succesvol te voeren. De training is geschikt voor iedereen die klanten te woord staat per telefoon.

Doelgroep

De training Klantgericht Telefoneren is geschikt voor iedereen die interne of externe klanten per telefoon te woord staat en daarbij graag een klantgerichte indruk wil achterlaten.

Resultaat

Na afloop van deze training:

  • Ben je in staat klantgericht te telefoneren.
  • Weet je tijdens het gehele telefoonproces een klantgerichte houding aan te nemen.
  • Ga je effectief om met verschillende klanttypen en lastige gesprekken.
  • Pas je gesprekstechnieken bewust toe tijdens het telefoneren.

Deelname aan deze training vereist geen specifieke voorkennis.

Programma

Het onderstaande programma bevat de standaard onderwerpen voor deze training. Als maatwerk en incompany specialist passen we het programma graag aan op basis van de leerbehoeften.

Klantgerichtheid

  • Verwachtingen van de klant
  • Verschillende klanttypen
  • Klantvriendelijkheid vs. Klantgerichtheid

Zakelijk telefoneren

  • Basis telefoonregels
  • Persoonlijke vs. zakelijke benadering
  • Telefoonetiquette
  • Telefoonalfabet
  • Afsluiten en/of doorverbinden

Gesprekstechnieken

  • Invloed van stemgebruik
  • Vraag-, doorvraag- en luistertechnieken
  • Inspelen op het gedrag van klanten
  • Structuur in het gesprek aanbrengen
  • De leiding hebben, houden en terugkrijgen

Lastige gesprekken

  • Omgaan met emoties
  • Ontevreden klanten
  • Dominante gesprekspartners

Bij het volgen van deze training krijg je de beschikking over naslagwerk dat is ontwikkeld door specialisten. In het naslagwerk vind je een overzicht van de theorie, praktijkoefeningen en examenvragen (indien relevant).

Certificering

Na het afronden van deze training ontvang je het officiële ExplainiT certificaat ‘Klantgericht Telefoneren’.

Aanpak

Voor onze aanpak maken we onderscheid tussen een open-inschrijving, incompany training en een gebruikersadoptie traject. De aanpak in de praktijk stemmen onze ervaren adviseurs, consultants en trainers samen met je af.

Incompany & Maatwerk

Deze training wordt ook verzorgd als een incompany en maatwerk training. Bij incompany en maatwerk trainingen doen we alles in samenspraak. Samen met jou worden behoeften geïnventariseerd, doelstellingen geformuleerd, programma's opgesteld en resultaat afspraken gemaakt.

Meer...
€1.149
ex. BTW
Beoordeling
10.0 (1)
Aangeboden door
ExplainiT
Onderwerp
Telefoneren
Klantgerichtheid
Niveau
Duur
2 weken
Looptijd
12 dagen
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 10
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Amsterdam
ma 14 jul. 2025
Arnhem
ma 14 jul. 2025
Den Haag
ma 14 jul. 2025
Eindhoven
ma 14 jul. 2025
Groningen
ma 14 jul. 2025
Hengelo
ma 14 jul. 2025
Rotterdam
ma 14 jul. 2025
Utrecht
ma 14 jul. 2025
Zwolle
ma 14 jul. 2025
Keurmerken aanbieder
Cedeo
Axelos
BISL
BTW-vrijstelling
Cedeo Maatwerk
CRKBO en BTW-vrijstelling
EXIN
ITIL
Microsoft Learning Partner
NRTO