Opleiding: Accountmanagement

Professionaliteit is de gewone dingen buitengewoon goed doen.

Hoe je op een professionele wijze, proactief en planmatig je relaties beheert, leer je tijdens de Accountmanagement.  


Doel

Na de training ben je in staat om planmatig accountmanagement te bedrijven. Je leert om op basis van analyses een gedegen accountmanagementplan op te stellen en uit te voeren. Je bent in staat in- en externe accountbesprekingen te leiden, relaties te beheren en uit te bouwen. Ook leer je deze planmatige werkwijze af te stemmen op de soms niet-rationele besluitvorming van je accounts.

Onderwerpen

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod tijdens de training:

  • Wat is accountmanagement?
  • Wat is het verschil tussen accountmanagement en gewoon verkopen?
  • Welke taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden heb je als accountmanager?
  • Hoe ziet de ideale tijdsbesteding eruit van een accountmanager?
  • Voor wie wordt een accountmanagementplan gemaakt?
  • Welke gegevens zijn noodzakelijk voor een accountplan?
  • Hoe maak je een SWOT-analyse?
  • Hoe werk je met kengetallen?
  • Hoe stel je een accountplan op?
  • Hoe werk je met een accountplan?
  • Hoe presenteer je een accountplan intern en extern?
  • Hoe schakel je intern de juiste mensen in?
  • Hoe kun je een account uitbouwen?
  • Hoe voer je het accountplan met de grootste kans op succes uit?
  • Hoe kun je met je accounts een jarenlange relatie opbouwen?


Verankering

Tijdens de training ontvang je een handboek dat je als naslagwerk kunt gebruiken voor onder andere het opstellen van een accountplan.


Doelgroep

De training is gericht op commerciële buitendienstmedewerkers of (key) accountmanagers. Je bent verantwoordelijk voor een eigen klantenbestand en wordt geacht hier een goede, langdurige relatie mee op te bouwen en te onderhouden. Je wilt graag leren hoe je dit op een planmatige wijze kunt invullen en hoe je het netwerk in je eigen werkgebied kunt vergroten.


Investering

Voor deze driedaagse open inschrijvingstraining Accountmanagement investeer je € 2.085,-. Dit bedrag is exclusief BTW, inclusief telefonische intake, materiaalkosten, certificaat van deelname en verzorging. Deze training is ook in maatwerkverband te volgen.

Meer...
€2.085
ex. BTW
Aangeboden door
Feedback Training & Consulting
Onderwerp
Accountmanagement
Niveau
HBO
Duur
2 dagen na elkaar, dag 3 na 2 weken
Looptijd
3 dagen
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 12
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Utrecht
di 1 jul. 2025
Utrecht
do 25 sep. 2025
Utrecht
ma 3 nov. 2025
Utrecht
di 7 apr. 2026
Keurmerken aanbieder
NRTO
CRKBO en BTW-vrijstelling
NVNLP