Opleiding: Accountmanagement
Hoe je op een professionele wijze, proactief en planmatig je relaties beheert, leer je tijdens de training Professioneel accountmanagement.
Wat levert de training jou op?
Je beheert je relaties proactief en je bouwt ze uit
Je maakt grondige analyses en bedrijft planmatig accountmanagement
Je stelt een accountplan op en voert dit succesvol uit
Je leidt interne en externe accountbesprekingen
Je stemt jouw gestructureerde werkwijze af op de niet altijd rationele besluitvorming van je accounts
Neem contact met ons op voor een kennismaking.
Onderwerpen
Tijdens de training komen ondermeer de volgende onderwerpen aan bod:
Wat is accountmanagement en wat is het verschil met 'gewoon' verkopen?
Welke taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden heb je als accountmanager?
Hoe ziet de ideale tijdsbesteding van een accountmanager er uit
Voor wie maak je een accountplan?
Hoe maak je een SWOT-analyse?
Welke gegevens heb je nodig en hoe werk je met kengetallen
Hoe stel je een accountplan op en hoe maak je er een succes van?
Op welke wijze presenteer je een accountplan intern en extern?
Hoe schakel je intern de juiste mensen in?
Hoe bouw je aan een jarenlange relatie met je accounts?
Dit is een blended training. Kennis en inzichten rondom de onderwerpen van deze training worden vooraf, tijdens en na de training beschikbaar gesteld via de digitale leeromgeving van Feedback Training & Consulting. Doordat kennis en inzichten vooraf en tussentijds worden opgedaan is er tijdens de trainingsdagen meer tijd om de vertaalslag naar de eigen situatie en de praktijk te maken. Hierdoor wordt een nog beter (leer)resultaat behaald.
Verankering
Je werkt effectief aan accountmanagement, dankzij ondermeer deze leerdoelen en hulpmiddelen:
Je maakt gedegen analyses van jouw accounts
Je stelt een plan voor accountmanagement op en voert het succesvol uit
Je ontvangt een handboek dat je als naslagwerk kunt gebruiken