Opleiding: Corporate Storytelling
Wil je dat anderen je boodschap met hetzelfde gemak en enthousiasme kunnen herhalen en doorvertellen? Dan is deze training uitstekend geschikt voor jou.
Wil je dat je visie vanaf het eerste moment staat in de organisatie? Wil je je boodschap helder en overtuigend kunnen brengen? Wil je dat anderen je boodschap met hetzelfde gemak en enthousiasme kunnen herhalen en doorvertellen? Dan is deze training uitstekend geschikt voor je. Mensen vertellen elkaar sinds jaar en dag verhalen om ideeën en visies over te brengen. Deze verhalen zijn al aanwezig in je organisatie. Het is jouw taak deze te vinden, goed te verwoorden en vervolgens aantrekkelijk te vertellen zodat ze je boodschap ondersteunen. In deze waardevolle training leer je hoe je de juiste verhalen in je organisatie kunt vinden, vertellen en verspreiden.
Iedereen die zich wil verdiepen in storytelling. Leidinggevenden, communicatieprofessionals, marketeers, journalisten, copywriters, project- of teamleiders, P&O-adviseurs en anderen die verhalen willen inzetten in hun werk om hun boodschap duurzaam te verspreiden.
- Je krijgt inzicht in de fundamenten waarop storytelling is gebaseerd
- Je leert de definities en kenmerken van impactvolle storytelling
- Je bent in staat verhalen in je organisatie te ontdekken
- Je bent in staat verhalen effectief in te zetten in je organisatie of daarbuiten
- Je kent de manieren om verhalen te verspreiden en te delen
- Je bent in staat verhalen aantrekkelijk te verwoorden en te presenteren
- Je bent in staat het storytellingproces te faciliteren en levendig te houden binnen je organisatie
- De principes van corporate storytelling
- Ontwikkelingen en trends op het gebied van storytelling
- Definitie van corporate storytelling
- Toepassingsmogelijkheden en kenmerken
- Verhalen vinden, verspreiden en vertellen
- Doelgroep bepalen en activeren
- De positie van het verhaal binnen de organisatie
- Narrativiteit en taalgebruik
- Een verhaal ‘vangen’ met communicatievaardigheden
- Presenteren van het verhaal
- Effecten van storytelling
- Succesfactoren en valkuilen bij storytelling
- Verhalen multimediaal inzetten
- Persoonlijke leervragen en opdrachten
- Praktijksituaties en -voorbeelden
- Persoonlijk actieplan
Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin stel je je persoonlijke doelen vast. In de training is alle ruimte om je eigen verhalen in te brengen. Onder leiding van een zeer ervaren trainer die dagelijks verhalen vertelt, wordt veel en interactief geoefend. Door theorie, oefeningen en interactie in de bijeenkomsten en via de online leeromgeving, raak je thuis in de kunst van storytelling. Je werkt samen met je medecursisten aan opdrachten en wisselt ervaringen uit. Ter afsluiting stel je een persoonlijk actieplan op, dat je ondersteunt om het geleerde in je praktijk toe te passen.
Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.
