Opleiding: Business Model Canvas (BMC), innovatie, strategie, marketing etc. - in-company; ook Online - (also in English)

Wat willen klanten, gebruikers of stakeholders precies? Welke waarden bieden wij ze? Wat is nodig om dat te realiseren? Hoe zien de klantrelaties eruit? Wat zijn onze kernactiviteiten? Welke samenwerkingspartners zijn belangrijk? Hoe kunnen we betere resultaten bereiken? etc. De trainingen van Sutorius helpen bij aanscherpen en vernieuwen.  

OP LOCATIE OF ONLINE VANUIT HUIS OF WERK. 
INFORMEER NAAR DE MOGELIJKHEDEN.

Onmiddellijke toepassing van dé tools voor business- en organisatiemodellen: Business Model Canvas en Waardepropositie Canvas. De tools zijn ideaal voor het ontwikkelen, evalueren, aanpassen en vernieuwen van producten, diensten, strategieën, bedrijven en organisaties. Voor een ondernemende en innovatieve mindset bij startende én bestaande bedrijven, organisaties, ngo’s, profit en non-profit, klein en groot.
Eenvoudig en efficiënt, snel te leren.

Tijdens de interactieve workshop of training komen theorie en praktijk direct samen. Onderweg kan de focus liggen op het ontwikkelen van nieuwe concepten, diensten of producten (waardeproposities) voor bestaande of nieuwe klantgroepen en/of stakeholders, maar ook bijv. op organisatie, verdienmodellen of strategie. Die focus kan vooraf in goed overleg worden bepaald.

Bruikbare resultaten gegarandeerd

  • concrete ideeën en aanknopingspunten voor nieuwe en verbeterde producten, diensten of betere business- en organisatiemodellen
  • betere aansluiting bij klanten en stakeholders
  • verfrissend inzicht in eigen bedrijf of organisatie, team, collega’s, stakeholders en klanten
  • basis voor structureel ondernemend en innovatief denken
  • voldoende beheersing van Canvas om het als taal en tool te blijven toepassen
  • stimulans voor teambuilding en samenwerking
  • plezier en inspiratie door creativiteit en kruisbestuiving

Voor wie?

Voor ondernemers, managers, product developers, marketeers, teams etc. Van klein tot groot: start ups, ngo's, non-profit, nationale en internationale bedrijven of organisaties. Een gemengd gezelschap met verschillende functies, niveaus of aandachtsgebieden kan zeer inspirerend zijn, maar is geen voorwaarde. Het programma van de workshops of trainingen wordt op maat afgestemd op niveaus en behoeften van deelnemers en organisatie. 

Speciaal voor non-profit (o.a. NGO’s, goede doelen, overheidsinstanties) en sociale ondernemingen ontwikkelde Sutorius een ‘Duurzaam (of Sustainable) Business Model Canvas’ waarin plaats is ingeruimd voor social impact en een diversiteit aan stakeholders.

Programma

  • kennisoverdracht: Business Model Canvas en Value Proposition Canvas 
  • introductie, praktische toepassing en/of verdieping
  • voorbeelden van business models/ verdienmodellen
  • directe toepassing op eigen bedrijf of organisatie 
  • onderweg: individuele en/of interactieve praktische toepassing voor eigen concept, onderneming of organisatie; plenaire feedback, tips & tricks en verdieping.
  • (optioneel:) het bredere kader van 'Customer development' en ’Lean startup’
  • (optioneel:) open brainstorm en/of "design thinking"
  • (optioneel:) Duurzaam (of Sustainable) Business Model Canvas met aandacht voor impact op ’people and planet’ ofwel sociaal ondernemerschap
  • invulling van het totale programma in overleg
  • niveau af te stemmen: van MBO tot WO
  • geen voorkennis van business (development) vereist
  • van één avond tot meerdere (terugkom)dagen
  • Nederlands of Engels

Ervaren trainer en facilitator

Trainer is ook business consultant en parttime docent, volgde de masterclass Business Model Canvas bij Alexander Osterwalder en verzorgde Canvas-sessies met:

  • profit: SNS, Olympia, AXA insurances, Asito, Agrifirm, SNS, KPN, Bouwend Nederland, NL ingenieurs, Arcadis, Kuijpers, Endenburg, Hoppenbrouwers, 4DMS, XVR, Enpuls, Ortec, UBO, zzp'ers en start-ups
  • non profit: Cordaid, Milieudefensie, Oranjefonds, Samenwerkende Fondsen Cariben, Inwork, Social Start, de Natuur en Milieufederaties, de Rechtspraak, `s Heeren loo, Bibliotheken Midden Brabant, AMC, Amsterdam Center for Entrepreneurship
  • onderwijs: ROC de Leijgraaf (docenten), Amsterdamse universiteiten en hogescholen (studenten en medewerkers).

Totaal aantal deelnemers aan Canvas workshops of trainingen: 2.600+ ondernemende studenten en 1.000+ professionals.

Vergoeding

De scherpe prijzen kunnen uiteenlopen: ze zijn afhankelijk van het maatwerk, de omvang van de groep en de totale duur van de training. Neem gerust contact op!

Zie ook:
- Business Model Canvas (BMC), open inschrijving:
     Hele dag in Amsterdam - 13 december 2022
    (Bij 4 deelnemers of meer, zijn andere data overeen te komen.) 
- Duurzaam Business Model Canvas voor sociaal ondernemerschap / duurzaam ondernemen -- in-company  (op verzoek, ook online)

Meer...
Beoordeling
8.4 (9)
Aangeboden door
SUTORIUS
Onderwerp
Business Model Innovatie
Innovatiemanagement
Innovatie
Niveau
HBO Master
Duur
In overleg: één avond, een dagdeel, 1 tot 3 dagen
Looptijd
2 dagen
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
In-company / Maatwerk
Aantal deelnemers
Max: 20
Tijdstip
Overdag