Opleiding: Copywriting
Ontwikkel een copywriting mindset: leer nieuwe inzichten bewust toepassen op concept en copy. Je ontdekt hoe je het strategische schrijfproces toepast in de praktijk: publieksanalyses toetsen, copy pre-testen en resultatenanalyses doorgronden. Je ontvangt constructieve (én destructieve) feedback van professionals uit de beroepspraktijk. Vallen en opstaan. Gezond kwetsbaar doorloop je het leerproces. Het resultaat: copywriter voor het leven.
De opleiding Copywriting stoomt je klaar voor een carrière als professioneel copywriter waarbij elk woord telt. Geschreven én niet geschreven. Met maximale aandacht voor strategie, stijl, structuur, interactie, psychologie en interactie.
Na de cursus Copywriting ben je een strategisch bewust bekwaam schrijver in alles wat je doet en laat, ben je een allround schrijver: expert in zinsbouw, momentum, klank, kleur, ritme, woordsubstitutie en subtekst. Én ben je voorbereid op de eisen van profit en non-profit opdrachtgevers.
Wanneer het instrumentarium van een tekstschrijver tekortschiet, start het werk van de copywriter. In de opleiding leer je planmatig en publieksgericht schrijven vanuit een afgebakend meetbaar doel.
Wat komt aan bod? De vertaalslag van concept naar copy, pitchen, rationale opstellen, spiegel-SWOT, overtuigingsprincipes, stijl, (re)framing, werken in een creatief team, storytelling en meer.
Alles staat en valt met de praktijk. Ontmoet mensen uit de beroepspraktijk en werk in een veilige, uitdagende leeromgeving.
De feedback komt rechtstreeks uit de praktijk. Je leert van ervaren professionals die dagelijks met de materie werken.
Je werkt stapsgewijs onder begeleiding aan een eindopdracht, dit doe je solo en met medecursisten. Een publieks- en vakjury beoordeelt jouw werk.
Vanuit gezonde kwetsbaarheid doorloop je samen met medecursisten het leerproces.
De vijf pijlers van de cursus Copywriting:
Serieus voor iedereen - De cursus Copywriting is er alleen voor mensen die aan de bak willen en bereid zijn om stevig te investeren.
Praktijk als leidraad - Je werkt solo en in duo’s aan een eindpresentatie inclusief pitch, vakjury en publieksjury.
100% professionele toewijding - Weg van de middelmaat, het moet en kan altijd beter.
Leren met elkaar - Vallen, opstaan en daar samen van leren.
Kracht van recursiviteit - Pas voortdurend toe wat je leert. Combineer en herhaal voor het beste resultaat.