Opleiding: Cursus Social media masterclass
Tijdens de Cursus Social media masterclass
Hoe gaat u binnen uw bedrijf om met een wereld waarin Facebook per maand miljoenen actieve bezoekers heeft? Linkedin elke dag honderden profielen erbij krijgt en er dagelijks miljoenen tweets worden verstuurd? Alleen aanwezig zijn is niet meer voldoende. Tijdens de Cursus Social media masterclass leert u social media succesvol binnen uw bedrijf inzetten, monitoren en optimaliseren op conversie. De basisvragen hierbij zijn: hoe integreert u social media binnen uw marketingstrategie? Wat is de beste manier om uw doelgroep te bereiken en bereikt u ze daadwerkelijk? Wat levert inspanning u op aan conversie?
Praktijkcase
De Cursus Social media masterclass begint met het in kaart brengen van uw doelgroep en doelstellingen. Vervolgens maken we een begin met een strategisch kader voor uw social media strategie. Dan illustreren we aan de hand van praktijkcases hoe u uw berichten en campagnes effectief kunt inrichten en monitoren. U krijgt inzicht in het monitoringproces. Tevens gaan we, aan de hand van deze praktijkcases, in op het sturen van conversie en leert u hoe u uw online reputatie managet.
Na afloop van de masterclass
Na afloop bent u in staat uw bestaande social media strategie te optimaliseren en te integreren binnen uw marketingmix. U kunt deze strategie overzichtelijk monitoren en weet u hoe uw organisatie kan reageren op (negatieve) berichten in social media. U kunt sturen op conversie, online berichten monitoren en hier op de juiste manier op inspelen. Effectieve monitoring staat gelijk aan een optimaal Return On Investment (ROI), dus verhoog uw ROI en til uw social media campagne naar een hoger niveau!
Tijdens de praktijkgerichte Cursus Social media masterclass behandelen we de volgende onderwerpen
Succesvolle social media campagne
Om een goede aftrap van uw social media campagne te garanderen, starten we met het analyseren van de basisvragen van een sterke campagne. Waar begint u? Hoe gaat u te werk? Wat zijn de do's en de dont's? Wat zijn uw doelstellingen? Wat is uw doelgroep? We zetten alle sociale netwerken op een rij die op dit moment populair zijn en gaan in op de voor- en nadelen. Welke netwerken zijn voor u interessant en waar bevindt uw doelgroep zich?
Strategisch plan opstellen
Zodra u antwoord hebt op de voorgaande vragen, gaan we aan de slag met een social media plan. Uw eerder geformuleerde doelstellingen en uw doelgroepsbepaling toetsen we in een strategisch kader. We meten diverse strategiemodellen aan uw huidige marketingstrategie en we implementeren deze in uw marketingmix
Monitoringtools
Het succes van een campagne staat of valt met een goede monitoring. Hoe maakt u effectief gebruik van monitoringtools? U leert tijdens dit onderdeel hoe u monitoringtools inricht, doelen instelt, rapportages analyseert en berichten en campagnes meet. Wat wordt er over uw merk gezegd? We gaan aan de slag met Google Analytics en aanvullende tools om uw social media verkeer efficiënt en overzichtelijk in rapportages weer te geven.
Conversie optimaliseren
Door het monitoren weet u hoeveel klanten er op uw website komen, hoe ze er zijn gekomen en in hoeverre uw doelen zijn behaald. Dan is het tijd de conversie te optimaliseren. We gaan in op effectieve methoden om uw social media inspanning om te zetten in conversie. U leert de rapportages te interpreteren en de vertaalslag te maken om uw conversie te verbeteren. Aan de hand van praktijkcases illustreren we hoe u uw conversie optimaliseert.
Uw online reputatie
Door de populariteit van social media, wordt uw organisatie steeds meer een speelbal van de publieke opinie. Het managen van uw online reputatie is daarom meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. We sluiten deze masterclass af met een snelcursus online reputatiemanagement, zodat u optimaal bent voorbereid op het lanceren van uw social media campagne!