Opleiding: Training Google Analytics 4 - GA4
In de training Google Analytics GA4 maak je uitgebreid kennis met de mogelijkheden en functionaliteiten van Google Analytics 4. We starten met de volledige inrichting van je Google Analytics account. We zorgen ervoor dat je daadwerkelijk alles meet wat op je website gemeten zou moeten (en kunnen) worden.
Vervolgens gaan we aan de slag met rapporteren in GA4 en het analyseren van deze rapporten. Je leert hoe je rapportages helder vormgeeft, waarbij je precies focust op de gegevens die voor jou van belang zijn. Vervolgens leer je de Analytics rapportages te gebruiken om slimme online marketing campagnes, effectieve websites en succesvolle webshops op te zetten. Je leert hoe je Google Analytics inzet om te testen, te analyseren en te verbeteren.
Na de cursus kun je Google Analytics optimaal inzetten voor je eigen doelen en weet je hoe je je kennis van Google Analytics up-to-date houdt. De training GA4 is praktisch ingestoken.
Bedrijfstraining Google Analytics 4
Wil je met je hele marketing team aan de slag met GA4? In een bedrijfstraining kunnen wij de training volledig op maat verzorgen, voor jou alleen of een groep van je collega's. Zo sluit een bedrijfstraining perfect aan bij de inrichting van GA voor je eigen website, e-commerce, of campagnes.
Tijdens de Training Google Analytics 4 - GA4 komen in basis onderstaande onderwerpen aan bod. Afhankelijk van ontwikkelingen op het vakgebied, kan de feitelijke trainingsinhoud hier echter van afwijken. Bel ons gerust voor meer informatie over de actuele inhoud.
- Meetplan opstellen voor je website
-
- Meetprincipes en Meetcyclus
- Wat zijn Micro en Macro doelen
- Bepalen Micro en Macro doelen voor je website / webshop / app
- GA4 account aanmaken
- GA4 koppelen aan je website
- Werkt je GA4 meting - welke tools?
-
- Tag assistant Legacy
- GA4 Demo account koppelen
- Google Analytics Debugger
- Debug View
- GA4 account structuur
-
- Account en Property en Gegevensstreams
- Hoe wordt er gemeten? (GA4 vs UA)
-
- Verschillen tussen GA4 en UA
- Sessie time-out en Engagement
- GA4 volledig inrichten voor je website / webshop / app
-
- Google Ads koppelen
- Intern verkeer uitsluiten
- Search Console koppelen
- Remarketing en Google Signals
- Payment Service Providers (PSP) uitsluiten
- E-Commerce tracking instellen
- Gebeurtenissen
- Conversies aanmaken
- Site Search instellen
- UTM coderingen en GA4
- Rapporteren
-
- Realtime rapport
- Demografie rapport
- Technologie rapport
- Acquisitie rapport
- Betrokkenheid (Engagement) rapport
- Secundaire Dimensies
- Rapport filters of Vergelijkingen
- Ontdekken - diverse vrije rapporten
- Segmenten