Opleiding: Klantvriendelijke Klachtafhandeling
In de training Klantvriendelijke Klachtafhandeling leer je klachten professioneel af te handelen. Hierdoor verlies je een klant niet, maar verstevig je juist de relatie. De training is bedoeld voor medewerkers die contact onderhouden met klanten.Doelgroep
De training Klantvriendelijke Klachtafhandeling is geschikt voor medewerkers die contact onderhouden met klanten en professioneel om willen gaan met klachten.
Resultaat
Na afloop van deze training:
- Heb je inzicht in het ontstaan van klachten.
- Ben je in staat de intenties van de klant bij een klacht te achterhalen.
- Beschik je over kennis van emoties bij klachten.
- Pas je effectieve oplossingsstrategieën toe.
- Kun je je beter inleven in de klant.
Deelname aan deze training vereist geen specifieke voorkennis.
Ontdek hoe je lastige gesprekken met klanten over klachten prettiger laat verlopen door voor een professionele en effectieve afhandeling te zorgen.Tijdens deze training werk je met praktijkcases die door de trainer worden aangereikt. Je ontvangt daarnaast een reader of handboek, dat je ook na afloop kunt gebruiken als naslagwerk.
Certificering
Na het afronden van deze training ontvang je het officiële ExplainiT certificaat ‘Klantvriendelijke Klachtafhandeling’.
Aanpak
Voor onze aanpak maken we onderscheid tussen een open-inschrijving, incompany training en een gebruikersadoptie traject. De aanpak in de praktijk stemmen onze ervaren adviseurs, consultants en trainers samen met je af.
Incompany & Maatwerk
Deze training wordt ook verzorgd als een incompany en maatwerk training. Bij incompany en maatwerk trainingen doen we alles in samenspraak. Samen met jou worden behoeften geïnventariseerd, doelstellingen geformuleerd, programma's opgesteld en resultaat afspraken gemaakt.