Opleiding: Masterclass Servicemanagement
De training Masterclass Service Management kan online of klassikaal worden gevolgd.
Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.
Deze Masterclass Servicemanagement is bedoeld voor diegenen die al enige kennis hebben van IT beheer en functioneel beheer en de bijbehorende best practices zoals ITIL en BiSL.
De Masterclass Servicemanagement is de training waarin u in vlot tempo de meest voorkomende vraagstukken op het gebied van servicemanagement doorneemt met een door de wol geverfde servicemanager!
Omschrijving Masterclass Servicemanagement
Servicemanagment is verantwoordelijk voor de dienstverlening van één of meer systemen. In deze training worden de basisconcepten van servicemanagement, en hoe u deze basisconcepten nu het best in de praktijk toepast, uitgediept. Veel organisaties worstelen nog met de vraag of en hoe serviceoriëntatie toe te passen. Een belangrijk aspect is het definiëren van services en het meetbaar maken van deze services. Ook worden de mogelijkheden om servicemanagement te integreren met andere kwaliteitsdisciplines zoals business informatie management (BiSL), projectmanagement (PRINCE2), testmanagement (TMAP) en andere best practices besproken. U heeft de mogelijkheid uw eigen knelpunten voor te leggen. Er wordt dan besproken welke strategie voor u het beste werkt.
Inhoud Masterclass Servicemanagement
Een belangrijk aspect van dag 1 is de mogelijkheid om uw eigen knelpunten voor te leggen aan de trainer.
Op dag 2 kunt u uw eigen servicedefinitie en vraagstukken bespreken en worden diverse voorbeelden aangedragen om de integratie van verschillende kwaliteitsdisciplines, zoals bijvoorbeeld BiSL, PRINCE2 en TMAP Next, vorm te geven.
Dag 3 gaat in op speciale topics zoals beheerarchitectuur, Agile / Scrum en DevOPS. Deze ontwikkelingen hebben een sterke invloed op de inrichting en verrichting – ofwel uitvoering – van uw beheerprocessen.
Programma
In deze professionele en praktijkgerichte masterclass komen de volgende aspecten aan bod:
Dag 1: Processen aan het werk
Opfrismodule ITIL– Wat zijn de basisconcepten?– Wat zijn de processen en servicestadia?– Wat zijn de belangrijkste beheerprocessen?– Wat zijn de belangrijkste toepassingen?
Processen aan het werk – Processen Ontwerpen– Processen Inrichten– Processen Reviewen en auditen
U ontvangt een voorbeeld procesontwerp en bespreekt uw eigen procesinrichtingsvraagstuk!
Dag 2: Serviceverlening en integratie
Serviceoriëntatie– Waarom services?– Wat zijn services?– Hoe maak ik afspraken over services?– Hoe monitor ik mijn services?
Integratie– Hoe integreer ik ITIL, ASL en BiSL?– Hoe integreer ik servicemanagement in projecten?– Hoe integreer ik servicemanagement en testmanagement?
U ontvangt een voorbeeld van een service analyse document en bespreekt uw eigen service vraagstukken!
Dag 3: Trends in IT
Beheren onder architectuur– Wat is een beleidsplan?– Wat zijn architectuurprincipes voor beheer?– Wat zijn architectuurmodellen voor beheer?– Voorbeelden van beheerarchitectuurmodellen– Wat is de rol van een architect in uw serviceorganisatie?
DevOps en Agile– Wat is Agile/Scrum en wat betekent dit voor ITIL-processen en BiSL-processen?– Welke varianten van een beheerorganisatie inrichting worden in de praktijk gebruikt?– Wat is DevOps en wat betekent dit voor voor ITIL-processen en BiSL-processen?
Cloud Services– Welke cloud services zijn te onderkennen?– Hoe gaat u daarmee om?– Welke invloed heeft dat op de inrichting en verrichting van uw beheerprocessen?U ontvangt een aantal voorbeelddocumenten van een beleidsplan, principes, modellen en brengt uw eigen situatie naar voren, zodat u het geleerde na de training direct in praktijk kunt brengen!
Examen Masterclass Servicemanagement
De kosten voor het examen Masterclass Servicemanagement bedragen €250,- exclusief BTW.
Praktische informatie
Kosten: €2175,- inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch (exclusief BTW).Duur: 3 dagenVoertaal: NederlandsLocatie: op locatie of online (afhankelijk van voorkeur).Certificering: Na succesvolle afronding ontvangt u een certificaat.Voorwaarden: enige jaren ervaring in de praktijk en moet complexe vraagstukken oplossen, waar de best practice boeken u geen direct antwoord op geven.
Wanneer u de sheets tijdens de training op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen.
Bij deze training is het volgende boek inbegrepen: Continuous Everything