Opleiding: Office Rescue – Persoonlijk Efficiencytraject
Ervaar je een hoge werkdruk? Wil je meer gedaan krijgen, maar loop je tegen je grenzen aan? Ogenschijnlijk simpele taken kunnen door gebrek aan overzicht of controle veel tijd kosten.
Ontspannen werken
Tijdens een Persoonlijk Efficiencytraject werk je een aantal dagdelen één op één met een van onze efficiencycoaches. Aan de hand van ons 7-Stappenplan komen alle aspecten van efficiënt werken (en leidinggeven) aan bod.
In plaats van alleen ‘praten en inzicht verkrijgen’ gaan we verder door actie te nemen. We werken intensief aan een slimmere manier om je agenda en je informatiestroom te beheersen. Zo leer je je aandacht op een andere manier in te zetten en de beste timemanagement strategieën om optimaal resultaat te boeken in de tijd die je hebt.
Resultaat
- Inzicht in je persoonlijke werkstijl.
- Overzicht over de verplichtingen die je bent aangegaan.
- Controle over je werkzaamheden – vertrouwen op je herinneringssysteem.
- Ruimte om weer professioneel te groeien.
- Efficiency: Doelgericht leven en werken i.t.t. voornamelijk resultaatgericht.
- Ontspanning op de werkvloer en in je vrije tijd (écht focussen op je werk en écht los kunnen maken van je werk).
- Kunnen blijven functioneren in een stressvolle overgangssituatie (privé of werk) met behoud van gezondheid en plezier.
- Verhoogde persoonlijke effectiviteit.
- Betere, constructieve communicatie met jezelf en de mensen om je heen.
Voor wie
- Management, leidinggevenden, specialisten die optimaal doelgericht willen leven en werken.
- Werknemers met een complexe functie of extreme baan.
- Werknemers met stressgerelateerde verschijnselen of signalen van burn-out.
- Werknemers die in een overgangssituatie bevinden zoals een reorganisatie.
- Iedereen die hoog-efficiënt willen leren werken.
Inhoud
Voorop staat de aandacht voor jouw (efficiency-)vraagstuk. Aan de hand van het Office Rescue 7 stappenplan kunnen de volgende thema’s aan bod komen:
- Oorzaken van stress op de werkvloer en inefficiënt leven & werken
- Jouw persoonlijke werkstijl en communicatie
- Je optimale kantoor-bioritme en hoe je daarmee rekening kunt houden
- Je persoonlijke doelen, verantwoordelijkheden, projecten en aandachtsgebieden (anker naar de toekomst)
- Je huidige en wenselijke werkstructuur
- De organisatie van je bedrijf of team en de communicatiestructuur
- Heldere en efficiënte communicatie (in je team / met collega’s of werknemers)
- Handvatten voor de wenselijke werkstructuur: oefenen en implementeren van technieken op gebied van agendaplanning, beheersen van de informatiestroom
- Leren delegeren – situationeel taakgericht of ontwikkelingsgericht kunnen leidinggeven.