Opleiding: Cursus Scrum voor marketing

Inleiding

Scrum is vooral in de ICT een veel gebruikte succesvolle methode die je ondersteunt om met een team doelgericht te werken aan grote, complexe projecten die tijdens de looptijd aan verandering onderhevig zijn. Scrum werkt op basis van het opdelen van een groot project in hapklare brokken. Binnen marketing is dat bijvoorbeeld het optimaliseren van conversie op een website. Het marketingteam werkt in korte sprints van twee tot vier weken samen aan een afgerond, meetbaar en bruikbaar deelresultaat. Dit zijn bijvoorbeeld bepaalde functionaliteiten die toegevoegd of verbeterd moeten worden om direct meer omzet te genereren. De Product Owner geeft in dit proces de prioriteiten aan, waarna het team zelfsturend werkt om alle deelresultaten binnen de gestelde sprinttijd af te ronden.

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus Scrum voor marketing leer je precies wat scrum is en hoe deze methode werkt binnen een marketingomgeving. Je leert de verschillende rollen binnen scrum onderscheiden, hoe je begint met je eerste sprintplanning en je maakt een praktisch plan van aanpak om scrum binnen jouw eigen marketingafdeling toe te passen.

Resultaat

Na afloop van de Cursus Scrum voor marketing :

  • heb je inzicht in de toepassing van scrum specifiek voor marketing
  • benader je de markt (nog beter) vanuit de vraag van de klant
  • heb je met het plan van aanpak een praktische vertaalslag gemaakt van de scrumtheorie op jouw praktijksituatie

De Cursus Scrum voor marketing is specifiek gericht op de toepassing van Scrum binnen een marketingafdeling. De volgende modulen komen aan bod:

Introductie Scrum

  • wat is Scrum en hoe werkt het?

Scrummethode toepassen in marketing

  • Praktijktoepassingen Scrum binnen marketingafdelingen

Artifacts en Backlogs

  • Product backlog
  • Sprint backlog
  • Release / Sprint burn down

Rollen binnen scrum

  • Scrum Master
  • Product Owner
  • Team
  • Stakeholders

Meetings

  • Daily Scrum
  • Sprint planning
  • Sprint review
  • Sprint retrospective

Praktijkcase

Hoe werkt scrum voor jouw marketingafdeling? Tijdens de Cursus Scrum voor marketing werk je aan een praktisch plan van aanpak om de scrummethode op jouw afdeling toe te passen. Zo maak je direct de vertaalslag naar jouw eigen praktijk!

Meer...
€1.699
ex. BTW
Aangeboden door
Eduvision Opleiding & Training
Onderwerp
Marketing
Scrum
Niveau
Looptijd
2 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 13
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Rotterdam
ma 1 dec. 2025
Eindhoven
wo 3 dec. 2025
Virtueel
wo 3 dec. 2025
Apeldoorn
di 9 dec. 2025
Utrecht
di 9 dec. 2025
Rotterdam
di 30 dec. 2025
Apeldoorn
wo 7 jan. 2026
Utrecht
wo 7 jan. 2026
Eindhoven
do 8 jan. 2026
Virtueel
do 8 jan. 2026
Rotterdam
wo 28 jan. 2026
Apeldoorn
do 5 feb. 2026
Utrecht
do 5 feb. 2026
Eindhoven
vr 6 feb. 2026
Virtueel
vr 6 feb. 2026
Rotterdam
do 26 feb. 2026
Apeldoorn
vr 6 mrt. 2026
Utrecht
vr 6 mrt. 2026
Eindhoven
ma 9 mrt. 2026
Virtueel
ma 9 mrt. 2026
Rotterdam
vr 27 mrt. 2026
Eindhoven
di 7 apr. 2026
Virtueel
di 7 apr. 2026
Apeldoorn
ma 13 apr. 2026
Utrecht
ma 13 apr. 2026
Rotterdam
ma 27 apr. 2026
Eindhoven
wo 6 mei 2026
Virtueel
wo 6 mei 2026
Apeldoorn
di 12 mei 2026
Utrecht
di 12 mei 2026
Rotterdam
di 26 mei 2026
Eindhoven
do 4 jun. 2026
Virtueel
do 4 jun. 2026
Apeldoorn
wo 10 jun. 2026
Utrecht
wo 10 jun. 2026
Rotterdam
wo 24 jun. 2026
Eindhoven
vr 3 jul. 2026
Virtueel
vr 3 jul. 2026
Apeldoorn
do 9 jul. 2026
Utrecht
do 9 jul. 2026
Rotterdam
do 23 jul. 2026
Eindhoven
ma 3 aug. 2026
Virtueel
ma 3 aug. 2026
Apeldoorn
vr 7 aug. 2026
Utrecht
vr 7 aug. 2026