Opleiding: Training Klantgericht Telefoneren
Training Klantgericht Telefoneren
Leer direct toepasbare vaardigheden, zodat je professioneler en klantgerichter handelt aan de telefoon.
- Leer bijdragen aan een positieve klantbeleving
- Ontdek wat de invloed is van jouw stemgebruik op je gesprekspartner
- Wees je meer bewust van de beleving bij de klant met jou als het eerste aanspreekpunt
Klantgericht Telefoneren
Heb je soms het gevoel dat je telefoongesprekken met klanten een beetje chaotisch zijn? Of dat lastige klanten je van je stuk brengen? Misschien raak je zelfs een beetje gestrest van de drukte aan de telefoon. Dat hoeft niet zo te zijn. Met de juiste technieken en een beetje oefening, zet je elk telefoongesprek naar je hand. Wil je de baas worden over elk telefoongesprek en je klanttevredenheid naar een hoger niveau tillen? Volg dan onze training klantgericht telefoneren
Dit ga je leren tijdens de training
Tijdens de training klantgericht telefoneren oefen je vaardigheden als luisteren, vragen en doorvragen. Je krijgt meer inzicht in telefoonetiquette en klantgerichtheid. Zo weet je hoe je gastvrij en professioneel handelt. Kortom, je leert alles wat er nodig is voor professioneel en klantgericht contact met klanten.
De volgende onderwerpen komen aan bod
- Aannemen van boodschappen
- Klantgericht en professioneel gedrag
- Vraag-, doorvraag en luistertechnieken
- Structuur aanbrengen in je gesprekken
- Persoonlijke presentatie (aan de telefoon)
- Omgaan met emoties – klachten, irritatie, etc.
- Analyse van de vraag en situatie van jouw klant
- De leiding hebben, houden en waar nodig terugnemen
- Stemgebruik – invloed van intonatie, snelheid, volume en articulatie
- Het hoofd koel houden bij piekdrukte – in de wacht en doorverbinden
- Feedback geven aan collega’s – terugbeldiscipline en melden van afwezigheid
Resultaten na je training
- Je hebt en houdt de leiding in elk gesprek
- Je gesprekken hebben een duidelijke structuur
- Je beschikt over de juiste vraag- en luistertechnieken
- Je weet hoe je omgaat met lastige telefoongesprekken
- Je kunt beter omgaan met emoties, klachten en irritaties van klanten
- Je presenteert je op een klantgerichte en professionele wijze aan de telefoon
- Je kunt piekdrukte aan de telefoon beter beïnvloeden en hier sturing aan geven
- Je weet hoe je met stemgebruik en toonzetting jouw gesprekken gunstig kunt beïnvloeden
Investering voor deze training
De investering voor deze training hangt af van jullie specifieke wensen en leerdoelen. We komen daarom graag met je in gesprek en maken vrijblijvend een voorstel op maat.
Voor wie is deze training?
Voor iedereen die vanuit zijn of haar functie regelmatig telefonisch klantcontact heeft.
Onze werkwijze
De inhoud, duur en leerdoelen van de training stemmen we altijd af op jouw situatie.
Onze aanpak is helder en gestructureerd, maar de invulling is maatwerk. Zo zorgen we ervoor dat de training écht aansluit bij jouw dagelijkse praktijk en direct toepasbaar is.
- Vrijblijvend adviesgesprek
- Voorstel op maat
- Intake met leidinggevenden & deelnemers
- Persoonlijke leerdoelen bepalen
- Creëren van een veilige & ontspannen setting
- Groepen van 8-10 deelnemers
- Eventueel inzet trainingsacteur
- Situaties uit je eigen praktijk
- Rollenspellen en actieve werkvormen
- Een persoonlijk actieplan voor in de praktijk