Opleiding: Cursus CRM

Welkom bij de Cursus CRM

Uw bedrijf verbetert haar concurrentiepositie door beter in te spelen op de behoeften van uw klant. Kortom: CRM streeft naar klantgerichter opereren. Lange tijd onderschat maar tegenwoordig niet meer weg te denken in uw bedrijfsstrategie.

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus CRM ontdekt u wat CRM voor uw organisatie kan betekenen en hoe u dit optimaal kunt benutten. Stapsgewijs komt u erachter wat nodig is om CRM succesvol te implementeren in uw organisatie. Van de strategie tot het kiezen van een passend CRM systeem.


De Cursus CRM bestaat uit zes modulen die samen drie lesdagen beslaan. Hieronder beschrijven we de modulen die in de cursus de revue passeren

CRM strategieën

De basis van het CRM-succes is de strategie. De CRM-strategie moet overeenkomen met de organisatiestrategie. Tijdens deze module komen verschillende praktijkvoorbeelden aan bod. U kunt zelf bepalen welke het beste bij uw organisatie past. Tevens gaat u aan de slag met een CRM-strategie voor uw organisatie. Wat is het doel, hoe is het te bewerkstelligen en wat zijn de voor- en nadelen?

CRM in uw organisatie

In de kern draait het bij CRM om het centraal stellen van de klant in de bedrijfsvoering. Alleen door CRM transparant te maken en door draagvlak te creëren kunnen goede resultaten worden verwacht. Tijdens deze module besteden we aandacht aan de inrichting van de marketing, de verkoop en de service, de taken en verantwoordelijkheden van diverse afdelingen en tenslotte politieke issues.

Bedrijfsprocessen

Naast het creëren van draagvlak zult u ook de bedrijfsprocessen moeten analyseren en beslissen welke opnieuw moeten worden ingericht en op welke manier. Het is noodzakelijk om CRM te integreren in alle bedrijfsprocessen. Dit zal deze module uitgebreid aan bod komen. Verschillende tips en trucs zullen de revue passeren.

Klantinformatie en CRM

Klantinformatie is essentieel in het CRM-proces. Maar hoe gaat u om met deze gegevens? Hoe wordt de informatie gevonden, opgeslagen en geanalyseerd? De docent laat u zien hoe u de gegevens het beste kunt analyseren en welke acties erop ondernomen kunnen worden. Een belangrijk onderdeel in het proces.

CRM systemen

De uitdaging is om de klant het gevoel te geven dat deze met één uniforme organisatie te maken heeft die klant van A tot Z bijstaat. CRM systemen helpen daarbij. Het biedt de mogelijkheid om de gegevens van de klant centraal te beheren en te coördineren (multichannel CRM). In deze module passeren verschillende CRM systemen de revue. Wat is het, wat doen ze en wat zijn de mogelijkheden. Samen met de docent bekijkt u welk CRM systeem het meest geschikt is voor u.

Praktijkcase

De praktijkcase zal als een rode draad door de Cursus CRM lopen. Voorafgaand aan de Cursus CRM kunt u uw eigen case doorgeven aan de docent. Hij zal daar tijdens de cursus rekening mee houden en zonodig de materie aan aanpassen. U kunt uw eigen praktijkcase meenemen zodat u al tijdens de Cursus CRM aan de slag gaat voor uw eigen opdracht.

Meer...
€2.199
ex. BTW
Aangeboden door
Eduvision Opleiding & Training
Onderwerp
CRM (Customer Relationship Management)
Niveau
Looptijd
3 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 13
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Rotterdam
di 5 aug. 2025
Eindhoven
do 7 aug. 2025
Virtueel
do 7 aug. 2025
Apeldoorn
wo 13 aug. 2025
Utrecht
wo 13 aug. 2025
Rotterdam
wo 3 sep. 2025
Eindhoven
vr 5 sep. 2025
Virtueel
vr 5 sep. 2025
Apeldoorn
do 11 sep. 2025
Utrecht
do 11 sep. 2025
Rotterdam
do 2 okt. 2025
Eindhoven
ma 6 okt. 2025
Virtueel
ma 6 okt. 2025
Apeldoorn
vr 10 okt. 2025
Utrecht
vr 10 okt. 2025
Rotterdam
vr 31 okt. 2025
Eindhoven
di 4 nov. 2025
Virtueel
di 4 nov. 2025
Apeldoorn
ma 10 nov. 2025
Utrecht
ma 10 nov. 2025
Rotterdam
ma 1 dec. 2025
Eindhoven
wo 3 dec. 2025
Virtueel
wo 3 dec. 2025
Apeldoorn
di 9 dec. 2025
Utrecht
di 9 dec. 2025
Rotterdam
di 30 dec. 2025
Apeldoorn
wo 7 jan. 2026
Utrecht
wo 7 jan. 2026
Eindhoven
do 8 jan. 2026
Virtueel
do 8 jan. 2026
Rotterdam
wo 28 jan. 2026
Apeldoorn
do 5 feb. 2026
Utrecht
do 5 feb. 2026
Eindhoven
vr 6 feb. 2026
Virtueel
vr 6 feb. 2026
Rotterdam
do 26 feb. 2026
Apeldoorn
vr 6 mrt. 2026
Utrecht
vr 6 mrt. 2026
Eindhoven
ma 9 mrt. 2026
Virtueel
ma 9 mrt. 2026
Rotterdam
vr 27 mrt. 2026
Eindhoven
di 7 apr. 2026
Virtueel
di 7 apr. 2026
Apeldoorn
ma 13 apr. 2026
Utrecht
ma 13 apr. 2026