Opleiding: Omgaan met klachten (ook online mogelijk)
Omgaan met klachten
Het pad naar tevreden klanten
Klachten, het is iets waar elk bedrijf mee te maken krijgt.
Onvermijdelijk, soms frustrerend, maar wat als we je vertellen dat klachten eigenlijk een waardevolle troef kunnen zijn?
Klachten vormen de stem van je klanten, ze bieden een kans om je diensten te verbeteren en relaties te versterken.
Aan het einde van deze training ben je in staat om de oorzaken van klachten te achterhalen, de stappen voor het behandelen van klachten te begrijpen en te weten hoe je moet omgaan met speciale situaties. Je zult leren hoe je klachten efficiënt kunt oplossen en hoe je ze kunt benutten om bedrijfs- en productieprocessen kwalitatief te verbeteren.
Onderwerpen
• Ideeën en suggesties om klachten op een positieve manier af te handelen
• Neem je klanten en hun klachten serieus
• Klachten afhandelen - terecht of onterecht
• Maak je klagende klant een vaste klant
• Succesvol omgaan met klagende klanten – do’s en dont’s
• Eén front vormen naar de klant – niet de schuld geven aan een ander
• Communicatie technieken
• Structurele oplossingen: bedrijfs- en productieprocessen verbeteren
Inclusief
• Trainingsmaterialen en syllabus.
• Cursisten ontvangen na afloop een ingelijst certificaat.
• Voor trainingen in Nootdorp: lunch, koffie/thee/water en gratis parkeren voor de deur.
Exclusief
• Het tarief is exclusief BTW en reiskosten a € 0,19 per gereden kilometer.