Opleiding: MBO Marketing en Sales (Klassikale Studie) (Klassikale Studie)

Ben je momenteel werkzaam als commercieel medewerker binnendienst of ambieer je een rol als accountmanager? Dan is een gedegen voorbereiding essentieel. De opleiding voor marketing en sales biedt een solide basis om succesvol in deze functies te opereren. Tijdens deze opleiding verwerf je een brede kennis van de marketingmix, markttrends en consumentengedrag. Je leert hoe je een concurrentieanalyse kunt uitvoeren en marktonderzoek kunt doen. Daarnaast ontwikkel je de vaardigheden om effectieve verkoopplannen op te stellen en leer je hoe je doelgericht relatiebeheer kunt toepassen. Schrijf je vandaag nog in en bereid je voor op een veelbelovende carrière in marketing en sales!

Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens een opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Klassikale Studie is dé klassikale opleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Op 78 locaties in Nederland wordt deze opleiding verzorgd.

Voor wie?

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die werkzaam is in de marketing en sales en de kennis en vaardigheden wil verbreden.

Vooropleiding

Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze opleiding geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.

Voorbereiding

Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één studieles behandeld.

Leerdoelen

  • heb je inzicht in de marketingmix
  • ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
  • ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
  • heb je inzicht in marktontwikkelingen
  • weet je hoe je een salesplanning kunt opstellen
  • ben je in staat het koopgedrag te beïnvloeden
  • kun je het VOCATIO-model toepassen
  • heb je inzicht in het AIDA-model

Programma

Tijdens deze mbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:

Inhoud van Module 1

Module - MBO Salesmanagement
  • Het communicatiesproces
  • Klantcontacten
  • Vraagtechnieken
  • Koopgedrag consumenten
  • Koopgedrag organisatie
  • Beïnvloeden van koopgedrag
  • Salesorganisatie
  • Sales- en accountplanning

Inhoud van Module 2

Module - MBO Basiskennis van Marketing
  • De basis van marketing 
  • Marketingmix
  • Consumentengedrag 
  • Product- en prijsbeleid
  • Promotie
  • Marktonderzoek
  • Concurrentieanalyse
  • Marktontwikkelingen

Certificaat

Het volgen van de opleiding MBO Marketing en Sales geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • MBO Marketing en Sales

Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Meer...
€3.595
Vrij van BTW
Aangeboden door
Holland Opleidingen - Klassikale Studie
Onderwerp
Marketing en Sales
Consumentengedrag
Niveau
Looptijd
6 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 12
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
BTW-vrijstelling
CRKBO en BTW-vrijstelling
NRTO
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)
UWV scholingsvoucher