Opleiding: MBO Marketingmanagement (1 jaar) (Klassikale Studie) (Klassikale Studie)

Door het volgen van de 1-jarige marketingmanagementopleiding vergroot je jouw kennis over marketing en verwante onderwerpen, zoals marktanalyse, verkoop, klantrelaties, relatiebeheer en commerciële berekeningen. Deze opleiding biedt een diepgaand inzicht in alle essentiële aspecten van het vakgebied. Of je nu een ervaren marketingmanager bent die zijn expertise wil verdiepen of een marketingmedewerker die zich wil ontwikkelen tot manager, deze opleiding biedt de juiste tools. Praktijkgerichte opdrachten stellen je in staat om de geleerde theorie direct toe te passen in jouw eigen werkomgeving. Naast theoretische kennis wordt er veel aandacht besteed aan praktijkopdrachten, waardoor je de theorie kunt afstemmen op jouw specifieke professionele context. Schrijf je vandaag nog in en geef jouw carrière in marketing een boost!

Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens een opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Klassikale Studie is dé klassikale opleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Op 78 locaties in Nederland wordt deze opleiding verzorgd.

Voor wie?

Deze opleiding is samengesteld voor iedere marketingmedewerkers en -managers die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van marketing. Heb je vanuit een andere rol te maken met marketing en wil jij je hier verder in verdiepen? Dan is deze opleiding ook de juiste keus voor jou.

Vooropleiding

Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze opleiding geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.

Voorbereiding

Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één studieles behandeld.

Leerdoelen

  • heb je inzicht in de marketingmix
  • ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
  • ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
  • heb je inzicht in marktontwikkelingen
  • heb je inzicht in retailmarketing
  • ben je in staat de marketingmix toe te passen
  • kun je een online marketingplan opstellen
  • ben je in staat relatiemarketing toe te passen
  • heb je inzicht in de vormen van organisaties
  • weet je hoe je SMART-doelen kunt bepalen
  • ben je in staat om organisatiestructuren te herkennen
  • kun je een SWOT-analyse uitvoeren
  • weet je hoe je een salesplanning kunt opstellen
  • ben je in staat het koopgedrag te beïnvloeden
  • kun je het VOCATIO-model toepassen
  • heb je inzicht in het AIDA-model

Programma

Tijdens deze mbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:

Inhoud van Module 1

Module - MBO Marketingmanagement
  • Het marketingproces
  • Marktonderzoek
  • Marketingmix
  • Businessmarketing
  • Online marketing
  • Retailmarketing
  • Relatiemarketing
  • Dienstenmarketing

Inhoud van Module 2

Module - MBO Basiskennis van Marketing
  • De basis van marketing 
  • Marketingmix
  • Consumentengedrag 
  • Product- en prijsbeleid
  • Promotie
  • Marktonderzoek
  • Concurrentieanalyse
  • Marktontwikkelingen

Inhoud van Module 3

Module - MBO Salesmanagement
  • Het communicatiesproces
  • Klantcontacten
  • Vraagtechnieken
  • Koopgedrag consumenten
  • Koopgedrag organisatie
  • Beïnvloeden van koopgedrag
  • Salesorganisatie
  • Sales- en accountplanning

Inhoud van Module 4

Module - MBO Management en Organisatie
  • De basis van management en organisatie
  • Organisatiestructuren
  • Visie, missie en strategie
  • Interne- en externe analyse
  • SWOT analyse
  • Organisatievormen
  • SMART-doelen bepalen
  • Timemanagement

Certificaat

Het volgen van de opleiding MBO Marketingmanagement (1 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • MBO Marketingmanagement (1 jaar)

Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Meer...
€6.395
Vrij van BTW
Aangeboden door
Holland Opleidingen - Klassikale Studie
Onderwerp
Marketing management
Niveau
Looptijd
12 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 12
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
BTW-vrijstelling
CRKBO en BTW-vrijstelling
NRTO
Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB)
UWV scholingsvoucher