Opleiding: MBO Marketingmanagement (Klassikale Studie) (Klassikale Studie)
Als marketingmanager ben je voortdurend op zoek naar innovaties en uitdagingen binnen jouw vakgebied. Je wilt nieuwe methoden ontdekken om aan de behoeften van zowel jouw organisatie als de klanten te voldoen, en om producten optimaal op de markt te positioneren. Het begrijpen van consumentengedrag en productontwikkeling zijn slechts enkele van de uitdagingen die je tegenkomt. Deze praktijkgerichte opleiding biedt concrete tools om marketingprocessen succesvol uit te voeren. Je leert strategieën te ontwikkelen, in te spelen op consumentengedrag en marktontwikkelingen te analyseren, inclusief concurrentieanalyse. Wil jij jouw kennis op het gebied van marketingmanagement vergroten? Dan is deze opleiding de ideale keuze voor jou. Na afronding van deze opleiding ben je in staat om op een doelgerichte manier marketingstrategieën binnen jouw organisatie toe te passen. Schrijf je vandaag nog in en geef jouw carrière een boost!
Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens een opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Klassikale Studie is dé klassikale opleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Op 78 locaties in Nederland wordt deze opleiding verzorgd.
Voor wie?
Deze opleiding is samengesteld voor marketingmedewerkers en managers of voor mensen die vanuit een andere rol te maken hebben met marketingmanagement en zich hierin willen ontwikkelen.
Vooropleiding
Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze opleiding geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één studieles behandeld.
Leerdoelen
- heb je inzicht in de marketingmix
- ben je in staat om marktonderzoek uit te voeren
- ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
- heb je inzicht in marktontwikkelingen
- heb je inzicht in retailmarketing
- ben je in staat de marketingmix toe te passen
- kun je een online marketingplan opstellen
- ben je in staat relatiemarketing toe te passen
Programma
Tijdens deze mbo-opleiding komen de volgende modules aan bod:
Inhoud van Module 1
Module - MBO Marketingmanagement- Het marketingproces
- Marktonderzoek
- Marketingmix
- Businessmarketing
- Online marketing
- Retailmarketing
- Relatiemarketing
- Dienstenmarketing
Inhoud van Module 2
Module - MBO Basiskennis van Marketing- De basis van marketing
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
Certificaat
Het volgen van de opleiding MBO Marketingmanagement geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Marketingmanagement
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.