Opleiding: Basisopleiding Marketing (Virtual Classroom)
Als medewerker in de marketingsector is het cruciaal om een heldere marketingstrategie te ontwikkelen. Aspecten zoals marktonderzoek, productbeheer, consumentengedrag en prijsstrategieën spelen hierbij een grote rol. Gedurende deze opleiding leer je verschillende methoden van marktonderzoek kennen en ontdek je welke het meest geschikt is voor jouw specifieke behoeften. Vervolgens ga je zelf aan de slag met het opzetten van een marktonderzoek. Je duikt dieper in de marketingmix en verwerft inzicht in het beheer van het marketingbudget. Door het opstellen van een actieplan zet je de geleerde theorie direct om in praktijkgerichte oplossingen voor jouw werkomgeving. Na afronding van deze opleiding beschik je over een stevige basiskennis van marketing. Schrijf je nu in en begin met deze boeiende opleiding.
Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht? Dan is Holland Opleidingen Groep de opleider die je zoekt. Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal. Tijdens de opleiding word je van het begin tot het einde optimaal begeleid. Holland Opleidingen - Virtual Classroom is dé virtuele opleider voor mensen die zich willen blijven ontwikkelen. Je werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Door onder meer het inbrengen van jouw eigen praktijksituaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Virtual Classroom betekend dat we deze opleiding verzorgen via Zoom, Teams of Skype. Het aantal deelnemers is maximaal 6 personen, zodat de docent optimale begeleiding kan geven aan iedere deelnemer.
Voor wie?
Deze opleiding is geschikt voor iedere startende marketingmedewerker of marketingassistent. Tevens is de opleiding geschikt voor iedereen die inzicht wil hebben in marketingactiviteiten in een organisatie.
Vooropleiding
Holland Opleidingen Groep heeft voor het volgen van deze opleiding geen specifieke eisen gesteld aan jouw vooropleiding. Indien je twijfelt over het instapniveau, dan kun je contact opnemen met onze afdeling advies & voorlichting.
Voorbereiding
Om je goed voor te bereiden voor iedere studieles ben je ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding nodig. Tijdens de dagopleiding worden twee studielessen behandeld. Tijdens de avondopleiding wordt er één studieles behandeld.
Leerdoelen
- heb je inzicht in de basisbegrippen van marketing
- ben je in staat om de marketingmix toe te passen
- weet je hoe je een marktonderzoek op kunt zetten
- ben je in staat om consumentengedrag te beschrijven
- heb je inzicht in marktonderzoekmethodes
- ben je in staat om een marketingbudget op te stellen
- weet je hoe je een SMART-doelstelling kunt formuleren
- ben je in staat om gegevens te analyseren
Programma
Tijdens deze basisopleiding worden de verschillende onderwerpen omtrent dit vakgebied behandeld. Alle onderwerpen binnen deze opleiding zorgen gezamenlijk voor een goede basiskennis, zodat je een functie binnen het vakgebied optimaal kunt uitoefenen.
Inhoud van Module 1
- Marketingplanning
- Consumentengedrag
- Reclame en promotie
- Offreren en contracteren
- Marketingmix
- Analyse van gegevens
- Het verkoopproces
- Marktonderzoekmethodes
Certificaat
Het volgen van de opleiding Basisopleiding Marketing geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- Basisopleiding Marketing
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
