Opleiding: Marktinnovatie en CRM (SRM MKT C) - Dag
Je bent marketingprofessional, -manager of -adviseur en je wilt je kennis op het gebied van innovatiemanagement en CRM sterk ontwikkelen.
Deze Masterclass wordt aangeboden op C-niveau. Niveau C is...
Om te voorkomen dat je de interesse van je klanten verliest, is het zaak om het aanbod van jouw organisatie up-to-date te houden. Daarom wil je als marketeer de marktinnovaties op de voet blijven volgen. Tijdens de vakopleiding Marktinnovatie en CRM (SRM MKT C) verdiep je je in innovatiemanagement. Je leert op een duurzame manier producten en diensten te innoveren, zodat je als organisatie relevant blijft. Uiteraard blijft de klanttevredenheid hierin belangrijk. Daarom besteed je tijdens deze vakopleiding ook aandacht aan de customer lifecycle analyse en verschillende CRM-uitdagingen. Zo ga je mee met de laatste innovaties binnen je werkveld én kun je nog steeds inspelen op de wensen van je klanten.
Tijdens deze opleiding ga je aan de slag met innovatiestrategieën en het signaleren van mogelijke risico’s. Je leert innovaties zo soepel mogelijk door te voeren. Daarnaast leer je vanuit strategisch opzicht naar je klanten te kijken. Door middel van verschillende analyses en het uitwerken van een CRM-strategie leer je je doelgroep nog beter kennen. Ook leer je hoe je marketingprocessen kunt automatiseren en hoe je hierbij op een effectieve manier databronnen kunt gebruiken. De vakopleiding wordt verzorgd door een docent met ruime ervaring in de praktijk. Door concrete voorbeelden pak je de theorie sneller op.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Masterclass Conceptontwikkeling en Marketinginnovatie (SRM C)
(4 bijeenkomsten)
o Innovatie: proces en resultaten
o Product- en dienstinnovatie
o Naar een excellente klantervaring
o Procesinnovatie
o Conceptontwikkeling en design thinking
o Duurzame innovatie
o Business model innovatie
o Effectief innoveren
Masterclass CRM en Loyalty (SRM C)
(6 bijeenkomsten)
o Customer lifecycle analyse en klanttevredenheid (NPS)
o Analyse en CRM-uitdaging
o Van klantwaardeanalyse naar een CRM-strategie
o Marketing automation
o Customer databronnen en datamanagement
o Verandermanagement en plateauplanning
o Kritische succesfactoren
o Juridische aspecten
3 maanden
Vakopleiding
SRM-MKTCMICRM|Marktinnovatie en CRM (SRM MKT C)
Brand Owner
