Opleiding: Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker
Houd je van klantcontact? Ben jij telefonisch communicatief vaardig? Dan is deze vervolgopleiding van Fabius echt iets voor jou!
Contactcenter of callcenter medewerkers zijn veel gevraagd. Met deze vervolgopleiding krijg je een goede basis waardoor je breed inzetbaar bent. Het geeft je daarnaast de kans om je verder commercieel te ontwikkelen. Tijdens de opleiding leren wij je precies datgene dat werkgevers van jou verlangen waardoor je direct inzetbaar bent!
Wat moet je weten over deze opleiding?
- Een brede, praktijkgerichte opleiding
- Geschikt voor diverse commerciële functies
- Na deze studie kun je direct aan de slag
- 10 lessen – 1 dagdeel per week
- In de ochtend of avond les
- Meer dan 50 locaties in heel Nederland
- Ook online mogelijk
Deze vervolgopleiding bestaat uit 1 module waarbij de volgende onderwerpen aan bod komen:
- de commerciële werkomgeving
- klantgericht handelen
- het voeren van gestructureerde verkoopgesprekken
- service en klachtenafhandeling
- wettelijke aspecten van de commercie
- werken in een klantenservice omgeving
- gesprekken binnen de afdeling klantenservice het belang van klanttevredenheid
- goed klachtenmanagement
- het voeren van gestructureerde gesprekken
Tijdens deze opleiding komen naast de benodigde kennis ook belangrijke praktische vaardigheden aan de orde, waardoor je na de opleiding direct aan de slag kunt.
Onze opleidingen en trainingen zijn gericht op het om- en bijscholen van volwassenen. Met meer dan 35 jaar ervaring in het opleiden van volwassenen op mbo-niveau leren wij je in korte tijd precies dat wat je in de praktijk nodig hebt.
Met onze kleine klassen zorgen wij ervoor dat iedereen voldoende aandacht krijgt. De ervaren en betrokken docenten geven jou de begeleiding die jij nodig hebt.
Ons lesmateriaal is helder geschreven en de theorie wordt uitgelegd aan de hand van duidelijke voorbeelden. Met praktische opdrachten leer je de stof toe te passen en krijg je een goede indruk van wat er in de praktijk van je verwacht wordt, ook als je nog geen werkervaring hebt. Alles is er op gericht dat je goed voorbereid wordt op de praktijk.
De vervolgopleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit 10 lessen van 3 uur en duurt, rekening houdend met de normale schoolvakanties, gemiddeld 3 maanden. Per week heb je 1 ochtend of 1 avond les. Thuis maak je huiswerk en bereid je de examens voor. Gemiddeld besteden onze cursisten nog ruim een dagdeel per les aan huiswerk.
Je kunt deze opleiding zowel online starten als op meer dan 50 locaties in heel Nederland.
Deze vervolgopleiding van Fabius bestaat uit 1 onderdeel (module):
Contactcenter Medewerker
In deze module leer je meer over de commerciële, klantgerichte werkomgeving. Zo komen onder andere aan bod: het voeren van gestructureerde verkoopgesprekken, klantgericht handelen, service en klachtenafhandeling en wettelijke aspecten van de commercie.
Met de klassikale lesmethode heb je elke week les, op locatie of online. Tijdens de les legt de docent de lesstof klassikaal uit en gebruikt daarbij diverse praktische voorbeelden. Thuis werk je aan opdrachten om de theorie te kunnen toepassen en kun je je alvast voorbereiden op de volgende les. Het huiswerk wordt in de klas besproken. Verder is er tijdens de lessen voldoende gelegenheid om vragen te stellen en hulp te vragen bij het uitwerken van opdrachten. Deze leermethode wordt zowel online als op meer dan 50 locaties in Nederland aangeboden.
Je kunt deze opleiding ook individueel of als thuisstudie volgen.
Deze vervolgopleiding bestaat uit 1 module met een examen. Het examen maak je binnen je opleiding tijdens de examenles. Na het succesvol afleggen van het examen ontvang je het diploma Contactcenter Medewerker, dit is vergelijkbaar met mbo 3-niveau.
Naast deze vervolgopleiding verzorgt Fabius Opleidingen nog diverse andere opleidingen en trainingen, voor cursisten die zich verder willen ontwikkelen op mbo niveau. Als contactcenter medewerker kun je je nog verder ontwikkelen in de commerciële richting of bijvoorbeeld extra kennis en vaardigheden opdoen in de financiële of secretariële richting. Neem eens een kijkje op onze website!
Volwassenen vanaf 18 jaar die enthousiast worden van commerciële functies. Voordat je met deze vervolgopleiding kunt starten verwachten we dat je de opleiding Administratief Medewerker hebt afgerond. Ook wordt ervan uitgegaan dat je de Nederlandse taal beheerst in woord en geschrift, dat wil zeggen op 2F/B1 niveau.
