Opleiding: Trendexpert at work

Tijdens dit traject word je individueel óf in teamverband opgeleid tot een volwaardig trendexpert die alles in huis heeft om het verschil te maken voor de toekomst van jouw bedrijf of organisatie.

In 4 trainingsdagen, verspreid over een periode van 3 tot 5 maanden tijd, leer je hoe je relevante trends signaleert, begrijpt én implementeert in je werk. Jouw rol in je bedrijf of organisatie wordt hiermee erg belangrijk en waardevol: je hebt de inzichten en kennis in pacht om jouw collega’s te voorzien van waardevolle informatie voor de toekomst. Om zo wendbaarder te worden. Kansen te creëren. Risico’s te beperken. En succes te vergroten. 

Onze aanpak

Tijdens dit traject leer je alles wat nodig is om jouw bedrijf of organisatie goed te kunnen adviseren over en begeleiden bij het maken van belangrijke keuzes voor de toekomst. Namelijk, door trends te herkennen, spotten, begrijpen en direct toe te passen in de plannen en strategieën van jouw bedrijf.

Dag 1 - Focus: inspiratie

De eerste dag van het Trendexpert at work traject staat volledig in het teken van het leren kijken als een trendwatcher. We starten hiervoor met een flinke dosis trendtheorie, leren je werken volgens de DESTEP analyse, gebruik te maken van horizon scans, en verschillende trendniveaus van elkaar te onderscheiden (macrotrends, mensen-trends en markttrends). Zo leer je waar je moet kijken en hoe je patronen herkent. Ook formuleren we je onderzoeksvraag voor dit traject en helpen je met het vinden van relevante trendbronnen. 

Dag 2 - Focus: inzicht

De tweede dag gaan we een stap verder. Je hebt op dag één al de nodig inspiratie opgedaan en zult nu op zoek gaan naar bruikbare inzichten: waarom zijn deze trends juist nu zichtbaar? Wat vertellen de signalen je? En hoe kun je de inzichten die je eruit haalt toepassen in jouw werk of bedrijf? We maken hierbij gebruik van trendanalyse en diverse tools, zoals ons trendcanvas, clustercanvas en de waardentool. Zo verkrijg je inzichten die belangrijk zijn voor jouw eigen onderzoek. 

Dag 3 & 4 - Focus: actie

Tussen dag twee en dag drie dagen we je uit zelf op onderzoek uit te gaan. Denk aan literatuuronderzoek, deskresearch, interviews of een beursbezoek. Op dag drie werken we vervolgens aan de implementatie van je trendsignalen en  onderzoeksvondsten met behulp van strategische tools. 

Ook is er aandacht voor de manier waarop je jouw bevindingen en analyses presenteert en communiceert: naar collega’s. Hoe kun je jouw kennis en inzichten het beste delen? En hoe zorg je ervoor dat het ook echt wordt geïmplementeerd? Afhankelijk van je onderzoeksvraag kunnen hiervoor ook aanvullende methoden als scenario-denken en backcasting worden ingezet. 

Dag vier is de eindpresentatie van je onderzoek. Je zet alles in wat je in de afgelopen maanden bij ons hebt geleerd. Dit is het begin van jouw rol als professioneel trendwatcher, toekomstonderzoeker én trendexpert!

Voor wie?

Het Trendexpert at work traject is geschikt voor teams, professionals of directies die op zoek zijn naar inspiratie, inzichten en praktische handvatten om nieuwe  strategieën, innovaties of campagnes te ontwikkelen binnen hun organisatie. 

Omdat trainees tijdens deze training niet alleen leren trends te spotten, maar ze ook zelf begrijpen en implementeren, zijn zij in staat na deze training zelfstandig als trendexpert in hun bedrijf aan de slag te gaan. Ze spelen hiermee een belangrijke rol voor de toekomst van hun bedrijf of organisatie. 

Meer...
€4.500
ex. BTW
Beoordeling
9.3 (3)
Aangeboden door
Buro Zorro
Onderwerp
Niveau
Duur
3 tot 5 maanden
Looptijd
5 dagen
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Min: 1
Max: 6
Tijdstip
Overdag