Opleiding: Trend Tweedaagse

De Trend Tweedaagse is de leukste en snelste manier om de belangrijkste uitgangspunten van het trendwatch-vak te leren en zo zelf als trendonderzoeker aan de slag te gaan.

Tijdens de Trend Tweedaagse leer je kijken en spotten als een trendwatcher, maar ook zelf in te zoomen op de betekenis ervan. Wat betekenen de signalen? Wat zeggen ze over de tijd waarin we leven en de veranderende waarden en behoeftes die ontstaan? 

Onze aanpak

De Trend Tweedaagse leert je inzien waarom trends zo belangrijk zijn, wat je ermee kunt en hoe ze je helpen om goede beslissingen te maken. Met de kennis en inzichten die je tijdens deze training opdoet, ben je straks in staat op geheel eigen kracht als trendonderzoeker aan de slag te gaan in jouw bedrijf of organisatie. En zo al je collega’s te voorzien van waardevolle inzichten voor de toekomst.

Dag 1 - Focus: Inspiratie

De eerste dag van de Trend Tweedaagse staat, net als de Trendwatcher in a day training, volledig in het teken van het leren kijken als een trendwatcher. 

We starten hiervoor met een flinke dosis trendtheorie, leren je werken volgens de DESTEP analyse, gebruik te maken van horizon scans, en verschillende trendniveaus van elkaar te onderscheiden (macrotrends, mensen-trends en markttrends). Zo leer je waar je moet kijken, hoe je patronen herkent, en welke trendbronnen je moet volgen.

Dag 2 - Focus: Inzicht

De tweede dag gaan we een stap verder. Je hebt op dag één al de nodig inspiratie opgedaan en zult nu op zoek gaan naar bruikbare inzichten: waarom zijn deze trends juist nu zichtbaar? Wat vertellen de signalen je? En hoe kun je de inzichten die je eruit toepassen in jouw werk of bedrijf? We maken hierbij gebruik van trendanalyse en diverse tools, zoals ons trendcanvas, clustercanvas en de waardentool.

Voor wie?

De Trend Tweedaagse is geschikt voor teams, professionals of directies die op zoek zijn naar inspiratie en inzichten om hun strategieën, innovaties of campagnes op te baseren. Omdat trainees tijdens deze training niet alleen leren trends te spotten, maar ze ook zelf begrijpen en zo relevante inzichten opdoen, zijn zij in staat na deze training zelfstandig als toekomstonderzoeker in hun bedrijf aan de slag te gaan.

Meer...
€2.500
ex. BTW
Aangeboden door
Buro Zorro
Onderwerp
Niveau
Duur
2 dagen
Looptijd
2 dagen
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Min: 1
Max: 12
Tijdstip
Overdag