De media- en entertainmentsector is naarstig op zoek naar een nieuw soort manager: een kruizing tussen een financieël en technisch manager.

Dat blijkt uit het rapport ‘Fast Forward: technology propels media & entertainment ceo´s into the future’ van Ernst & Young. De door het adviesbureau ondervraagde topbestuurders uit de wereld van de entertainment zien hun sector in de vangrail gedrukt door nieuwe technologische ontwikkelingen.

Directeuren van onder meer Disney, Reuters, MGM en Time Warner verwachten dat in 2007 ruim 24,7 miljoen Amerikaanse huishoudens gebruik gaat maken van digitale videorecorders (dvr’s). Kijkers kunnen hiermee een televisieprogramma pauzeren en daarna verder kijken zonder iets te missen. De dvr gaat ondertussen volautomatisch door met opnemen, terwijl reclamespots worden omzeild. Dit zal er toe leiden dat de sector advertentie-inkomsten gaat mislopen, tenzij een manier wordt gevonden om hier op in te springen. En daar is creativiteit voor nodig. Het samenstellen van een adequaat managementteam werd dan ook door 75 procent van de respondenten genoemd als belangrijkste interne succesfactor.

Lees ook:

Managers zijn heus wel lief

Die nieuwe manager zal beter financieel onderlegd moeten zijn en meer kennis in huis moeten hebben van de nieuwste technische snufjes. Het succes van interactieve belspelletjes is een voorbeeld van hoe creatieve oplossingen nieuwe inkomstenbronnen kunnen opleveren, aldus de ondervraagde directeuren. Vooralsnog is de huidige generatie mediamanagers alleen bezig met bestrijding van externe bedreigingen. (RM)

(bron: Management Team)

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Schieten we nu niet door! Zijn we nu weer aan het zoeken naar een vijfpotig schaap?

Wel eens van Sluikreclame en procuctplacement gehoord?

Tussen hoofdtitel en begin aflevering in. Dit programma word u aangeboden door “Adverteerder”.

De boodschap heeft een lengte van ongeveer 2 seconden. Te kort om naar de afstandbediening te grijpen en door te spoelen maar lang genoeg om de boodschap te zien.

x
x