Managerial freedom

Managerial freedom: hoe ‘vrij’ is de manager om mee te denken en beslissingen te nemen?

Als recruitment organisatie spreken we veel managers. Zowel bij intake gesprekken als bij klantbezoeken. Dan heb je het al snel over de baan als manager en welke banen men nog ambieert.

De laatste tijd merken we op dat we tijdens deze gesprekken met (sales)managers vaak horen dat men zich beperkt voelt in de vrijheid om met hun sales teams plannen te maken, en de strategie uit te voeren.

Bedrijven en algemeen management staat volgens hen niet vaak genoeg open voor innovatieen ontwikkeling van product en/of dienst. Dat is op zijn minst gezegd vreemd.

Ok, je zou kunnen argumenteren dat de middenlaag van managers meer kijkt naar innovatie en andere wegen daar zijn niet P&L verantwoordelijk zijn en minder bezig zijn met de risico’s, investeringen ect. Maar deze groep staat vaak wel dichter bij de markt en klanten. Je kan dus zeggen dat zij een betere ‘kijk’ hebben op deze zaken dan het algemeen management.

Wij vonden het een zeer interessant onderwerp vandaar deze posting, we zijn erg benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken en wat anderen deze groep managers zou adviseren.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>