Hoe kunnen veelgemaakte fouten in direct marketingacties worden voorkomen?

Databases zijn voortdurend aan veroudering en verandering onderhevig. Er is veel ergernis bij klanten te voorkomen door de data te controleren:
  1. Kwaliteit adressen - Eén van de meest voorkomende fouten bij direct marketingacties is het aanschrijven van de verkeerde mensen. De ergste fout is het aanschrijven van overledenen. Dit is eenvoudig te voorkomen door het Nationale Overledenenregister te raadplegen. Ook zijn er behoorlijk wat mensen die geen gepersonaliseerde post willen ontvangen. Hierbij is gebruik van het Postfilter een noodzakelijke stap.
  2. Actualiteit - Gemiddeld verhuist zo’n 10% van de Nederlandse bevolking per jaar. Dat betekent dus dat een database onderhevig is aan veroudering als deze niet actief wordt bijgehouden. Om dit te voorkomen kunt u een adrescheck laten uitvoeren en eventueel uw data laten verrijken met de nieuwe adresgegevens;
  3. Klachtafhandeling - Met de komst van diverse online platformen waar bedrijven kunnen worden beoordeeld is het belang van een goede klachtenafhandeling is ook groot. U moet goed vertegenwoordigd zijn op social media en adequaat handelen als mensen zich onjuist behandeld voelen door uw bedrijf.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 126 vragen en antwoorden over Direct Marketing.