Managers zijn harde werkers, aardig en vakkundig. Echter, over de coachende, motiverende en leidinggevende capaciteiten zijn hun medewerkers een stuk minder te spreken.

Werknemers die zelf leidinggeven zijn over hun eigen presteren als manager wel meer tevreden dan over het presteren van hun manager. Met name op het gebied van coachen, eerlijkheid en betrokkenheid waarderen leidinggevende werknemers de eigen prestatie beter dan die van hun manager.

Succesfactoren carrière
Leidinggevenden vinden prestaties, communicatieve vaardigheden en ervaring de belangrijkste succesfactoren voor een carrière. Een opmerkelijk significant verschil is dat mannen het belangrijker vinden dan vrouwen om bereid te zijn om uitgezonden te worden naar het buitenland.

Lees ook:

Een gezond leerklimaat voor gezonde professionals

De top vijf succesfactoren voor carrière:

1. Prestaties 8,1
2. Communicatief sterk 7,8
3. Ervaring 7,6
3. Collegialiteit 7,6
5. Vooropleiding 7,2
5. Charisma 7,2
5. Jezelf verkopen 7,2

Top vijf minst belangrijke carrièrefactoren:

1. Liefdesrelaties op het werk 3,4
2. Bereid tot uitzending buitenland 3,9
3. Geslacht 3,9
4. Slijmen bij leidinggevende 4,3
5. Etniciteit 4,4

( bron en meer op: Managernet)

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

x
x