Channels
 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Beste Judith, hiermee heb je de essentie van purpose te pakken. Het is een mooie paradox: wie purpose kiest om er beter van te worden, wordt doorzien. Wie purpose kiest om te geven, wordt er uiteindelijk zelf beter van.

Prima punt. Heel goed om purpose terug te brengen tot wat het echt is. Dit onderwerp trekt veel onzin en rare redeneringen aan. Het is niet een manier om je (interne/externe) imago als organisatie te boosten – kartonnendozenfabriek W. Hendriks & zonen kan gewoon een heel mooi bedrijf zijn en heeft geen purpose nodig, bij wijze van spreken. En ga niet bij Tony’s werken omdat al je in Vietnam backpackende vrienden dat zo geweldig lijkt om op Insta te zetten.

Eigenlijk People, Planet, Profit, Purpose.

Iedere organisatie dient een purpose te hebben. Match jouw eigen purpose niet bij de organisatie purpose dan dien je zelf een keuze te maken. Go out and find happiness at another organization or change yourself.

x
x