Profileren voor weinig

Merken moeten herkenbaar zijn, iets uitstralen en communiceren met de afnemer. Geen gemakkelijke opgave. Maar essentieel om die voorsprong op de concurrent te behouden.

Wie eenmaal een sterk merk heeft, hoeft zich geen zorgen meer te maken over prijsvechten en wanhopige wervingsacties. De consument vreet uw spullen en de inspanningen zijn minimaal.
Denk niet dat het bouwen van een merk alleen weggelegd is voor de grote jongens met enorme budgetten. U hoeft geen moloch te zijn om een merk in de markt te zetten.

Een paar tips:

  • Zorg dat iedere uiting consequent voorzien is van huisstijl en logo
  • Zorg voor een professionele website met veel informatie
  • Wees professioneel, ga geen brakke kopietjes sturen als u ook een laserprinter hebt staan
  • Wees niet Hollands. Schreeuw van de daken wat u doet en wees daar fier op
  • Stuur ingezonden stukken naar printmedia en klim op die sinaasappelkist bij businessbijeenkomsten

Bron: SPROUT

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Meer over Reputatie management