Opleiding: Cursus Internet strategie

Welkom bij de Cursus Internet strategie

Succes op het internet valt en staat met een effectieve internet strategie. In deze strategie omschrijft u welke doelgroepen u wilt benaderen en wat u wilt bereiken. Daarnaast komen de marketing middelen aan bod; op welke manier kunt u deze effectief inzetten en meetbaar maken? Denk maar eens aan kanalen als social media, zoekmachine marketing en e-mailmarketing. Met behulp van Google Analytics, KPI's en targets maakt u uw inspanningen gemakkelijk meetbaar.

Tijdens de Cursus Internet strategie

Tijdens de Cursus Internet strategie behandelen we de laatste trends op het gebied van internet, e-commerce en online marketing. We geven u praktische tips en do's en dont's die geheel zijn afgestemd op uw specifieke praktijksituatie. Op grond hiervan formuleert u samen met een ervaren docent een effectieve internet strategie, die geheel aansluit bij uw strategie en doelstellingen. U beschrijft welke marketingmiddelen u inzet om uw doel te bereiken en de manier waarop u deze meetbaar maakt.

Praktijkcase

De cursus is geheel afgestemd op uw praktijksituatie. Daarom kunt u uw eigen praktijkcase inbrengen en aan uw eigen internet strategie werken. De docent is specialist als het gaat om internet strategieën en beschikt over jarenlange ervaring binnen uiteenlopende branches en organisaties.


Trends en ontwikkelingen

Om een succesvolle internet strategie te kunnen formuleren, moet u op de hoogte zijn van de laatste trends op het gebied van het internet, e-commerce en online marketing. Denk aan social media als Facebook en Twitter, maar ook aan zoekmachine marketing en e-mailmarketing. In deze module bespreken we de laatste cijfers en ontwikkelingen en behandelen we diverse cases.

Online businessmodellen

Er zijn diverse online businessmodellen die afzonderlijk of gezamenlijk zowel geschikt kunnen zijn voor commerciële als non-profit organisaties. Tijdens deze module behandelen we deze modellen en kijken we welke het meest geschikt is of zijn voor uw organisatie.

Meten is weten

Online marketing middelen lenen zich uitstekend voor het meetbaar maken van uw ROI (return on investment). Door analyse en optimalisatie bespaart u tijd en kosten en kunt u uw marketingbudget effectief en efficiënt inzetten. U kunt inspelen op de wensen van uw doelgroep en signaleert gemakkelijk trends. In deze module kijkt u samen met uw medecursisten kritisch naar uw eigen online marketing middelen.

Ontwikkeling internet strategie

Nadat u in de vorige modulen enig voorwerk heeft verricht, is het tijd om uw eigen internet strategie te ontwikkelen. Uiteraard houdt u hierbij rekening met belangrijke aspecten als organisatie- en marketingdoelstellingen, doelgroep(en), budget en techniek.

Praktijkcase

Nadat alle benodigde theorie is behandeld, gaat u deze kennis toepassen in de praktijk. U kunt zelf een praktijkcase aandragen of aan de slag gaan met een fictieve praktijkcase.

Meer...
€2.299
ex. BTW
Aangeboden door
Eduvision Opleiding & Training
Onderwerp
Niveau
Looptijd
3 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 13
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Rotterdam
ma 1 dec. 2025
Eindhoven
wo 3 dec. 2025
Virtueel
wo 3 dec. 2025
Apeldoorn
di 9 dec. 2025
Utrecht
di 9 dec. 2025
Rotterdam
di 30 dec. 2025
Apeldoorn
wo 7 jan. 2026
Utrecht
wo 7 jan. 2026
Eindhoven
do 8 jan. 2026
Virtueel
do 8 jan. 2026
Rotterdam
wo 28 jan. 2026
Apeldoorn
do 5 feb. 2026
Utrecht
do 5 feb. 2026
Eindhoven
vr 6 feb. 2026
Virtueel
vr 6 feb. 2026
Rotterdam
do 26 feb. 2026
Apeldoorn
vr 6 mrt. 2026
Utrecht
vr 6 mrt. 2026
Eindhoven
ma 9 mrt. 2026
Virtueel
ma 9 mrt. 2026
Rotterdam
vr 27 mrt. 2026
Eindhoven
di 7 apr. 2026
Virtueel
di 7 apr. 2026
Apeldoorn
ma 13 apr. 2026
Utrecht
ma 13 apr. 2026
Rotterdam
ma 27 apr. 2026
Eindhoven
wo 6 mei 2026
Virtueel
wo 6 mei 2026
Apeldoorn
di 12 mei 2026
Utrecht
di 12 mei 2026
Rotterdam
di 26 mei 2026
Eindhoven
do 4 jun. 2026
Virtueel
do 4 jun. 2026
Apeldoorn
wo 10 jun. 2026
Utrecht
wo 10 jun. 2026
Rotterdam
wo 24 jun. 2026
Eindhoven
vr 3 jul. 2026
Virtueel
vr 3 jul. 2026
Apeldoorn
do 9 jul. 2026
Utrecht
do 9 jul. 2026
Rotterdam
do 23 jul. 2026
Eindhoven
ma 3 aug. 2026
Virtueel
ma 3 aug. 2026
Apeldoorn
vr 7 aug. 2026
Utrecht
vr 7 aug. 2026