Bedrijven doen weinig moeite hun medewerkers binnen te houden. Na het opzeggen van hun baan, doet slechts 30 procent van de organisaties een poging de medewerker op andere gedachte te brengen. Terwijl 55 procent van die medewerkers wel serieus zou ingaan op de vraag van het bedrijf om te blijven.

Dit blijkt uit een onderzoek van Cobben & Van Tulder onder ruim vierhonderd managers in de marketing- en salesbranche. Bedrijven doen niet veel moeite om hun goede mensen te behouden en steken veel energie in het werven van nieuwe medewerkers.

Vooral nu de economie de eerste tekenen van herstel begint te vertonen, richten organisaties steeds meer hun blik naar buiten. Daar komt bij dat het voor veel werkgevers lastig blijkt te zijn om talent dat wil vertrekken meteen een nieuwe interessante baan aan te bieden.

Lees ook:

Hoe talent ontwikkelen in uw organisatie

Dat werknemers maar al te graag op het aanbod van de werkgever om te blijven willen ingaan, is niet zo vreemd. Een interne promotie staat nu eenmaal beter op je cv dan hoppend je weg omhoog vinden. Wie trouw is aan een werkgever toont loyaliteit en doorzettingsvermogen, en dat komt de carrière ten goede.

(bron: MD WEEKLY)

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Met ons bureau: Talent, voor mens en organisatie, richten we ons op het aanwezigen Talent te ontplooien en ten goede te laten komen aan de organisatie. Een werknemer stelt het op prijs, als zijn/haar talent gezien wordt en ingezet mag en kan worden in de organistie. Vaak wordt door managers geopperd dat er veel talent/ potentieel aanwezig is, maar dat het niet uit de verf komt.

Naar mijn idee wordt de vraag: hoe je dat talent/potentieel beschikbaar kunt maken voor de organisatie, te weinig gesteld en beantwoord. Het vraagt investering in persoonlijke ontwikkeltrajecten van werknemers en managers. Het levert enthousaste en energieke werknemers op, die graag hun mogelijkheden inzetten voor de organisatie en zich steeds meer verbonden voelen met die organisatie.

x
x