Gezocht: 10 trends voor 2005!

Welke nieuwe trends zijn er voor 2005 in aantocht? Wij geven u de nieuwe consumententrends, geef ons de 10 organisatietrends! Onderaan dit bericht kunt u uw organisatietrends toevoegen.

1. Meergranen
Niets schijnt zo goed te helpen bij het afvallen als granen. Dus ruim baan voor brood en cereals.

2. Aluminium flessen
Op de Japanse markt nu al een sensatie en in Amerika in opkomst: bier in aluminium flesjes.

3. Splenda
Splenda is de merknaam van een zoetstof die 600 keer zoeter is dan suiker. Wordt gezien als snelle en makkelijke oplossing voor gewichtsbeheersing.

4. Wegwerp
In 2004 kwamen het wegwerp-hoorapparaat en de wegwerp-digitale camera op de markt. Het blijkt het soort gemaksproduct waar de consument wel voor wil betalen. In Amerika werd de wegwerptoiletborstel een rage. De wegwerp-dvd wordt al aangekondigd als de innovatie van de eeuw.

5. Culturen
Japan is hier weer de voorloper; yoghurt-cultuur drankjes die een heilzame werking hebben op maag en darmen.

6. Oplosstrips
Het begon met wafeldunne oplosbare stripjes tegen slechte adem, maar daar zal het niet bij blijven. Er zijn al voedingssupplementen in de vorm van een oplosbare strip, hoestdrankjes, pijnstillers en zeep. Verdere expansie wordt verwacht in 2005.

7. Biker chique
De metrosexueel is weer een beetje op zijn retour; lang leve de ‘bad boy’.

8. Energiedrankjes
In Europa zijn alcoholhoudende energiedrankjes al vrij normaal. Die trend begint nu ook in Amerika door te dringen.

9. Hypo-allergene voeding
In Amerika lijdt één op de 25 mensen aan een voedselallergie. Voedingsmiddelen die daar op inspelen is één van de snelstgroeiende categorieën in food.

10. Verwend huisdier
Aan huisdieren wordt steeds meer geld uitgegeven. Steeds waanzinniger producten komen er op de markt, van ‘sweet dreams’ pyjama’s tot speeltjes waarmee de eigenaar een boodschap kan opnemen, zodat de kluif het hondje kan toespreken met de stem van het baasje.

(bron: Marketing-online.nl)

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Titia van den Berg
In tijden van " virtualisatie" ontstaat er meer eenvormigheid en is er een sterkere behoefte aan authenticiteit en herkenbaarheid.

Daarmee samenhangende begrippen zijn gedragen missie, gedrevenheid en passie.
Atwil Louwerse
Door de almaar toenemende snelheid en complexiteit in het zakendoen, wordt het zakelijke en persoonlijke afbreukrisico voor de echte top steeds groter. Traditionele (standaard) oplossingen blijken niet aan te sluiten bij de (maatwerk) persoonlijke behoefte om succesvol te kunnen blijven. De Personal Coach zal steeds vaker ingezet worden om de top te ondersteunen in hun struggle to survive.