Wist u dat....?

De floppydisk, dat halfzachte stukje plastic. De diskette, harder en kleiner. De cd-rom, glimt mooi en kan tegen een stootje. De USB stick, in elke al dan niet schunnige vorm te krijgen. De dvd, niet alleen voor films geschikt. De externe harde schijf, niet vol te krijgen. En als klap op de digitale vuurpijl: internet.

Capaciteitsexplosie

In de loop der jaren heeft de zoektocht naar meer opslagcapaciteit zijn vruchten afgeworpen. Van de lullige floppy tot de giga-externe harde schijf. Tien jaar geleden wist niemand nog wat een ‘Gig’ was. Nu zijn we hem alweer bijna vergeten, we gaan voor Tera. Maar hoe meer ruimte je hebt, hoe meer je bewaart. Het is net als de zolder thuis. Hoe groter hij is, hoe meer troep er op wordt geschoven. Troep waar je nooit meer naar kijkt. Maar ja....’het eet geen brood’.

Zo gaan veel bedrijven ook met hun website om. De doelstelling is om er dagelijks verse informatie op te zetten. Want dat zorgt ervoor dat de bezoeker terugkomt. Geef maar toe, u heeft dezelfde doelstelling. Of u er aan toe komt of niet, regelmatige verversing van de site is goed voor de bezoekers, is goed voor uw Google ranking en is goed voor uw ego. Want als je iets te melden hebt, dan leef je!

Grote schoonmaak of niet?

Maar hoe vaak wordt er informatie van de site weggegooid? Is iets nog nieuws als het na drie jaar nog op de site staat? De laatste nieuwe download staat netjes op de site. Maar als versie 19.4 er op staat, wie download dan nog 1.0? Die liep al niet eens meer op Windows 3.11, laat staan op Vista.

Veel moderne Content Management Systemen hebben de mogelijkheid om na een bepaalde tijd items te archiveren. Offline te halen. De uwe ook? Vast wel. En gebruikt u het ook? Kijk voordat u antwoord geeft eens even hoe oud de oudste informatie op uw site is. En dan wist u dat......

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>