Channels

Wat maakt uw bedrijf in de ogen van klanten zo bijzonder, dat zij voor ú kiezen en niet voor de concurrent? Ofwel: wat is uw onderscheidend vermogen? Deze checklist helpt u bij het vaststellen van uw unieke eigenschappen en biedt handvatten om deze in stand te houden én te verbeteren.

Onderzoek de klanttevredenheid
Onderzoek wat uw sterke punten zijn, uw unique selling points (USP’s). Is het een bepaald specialisme, een bijzondere aanpak of een niche in de markt? Bijkomend voordeel van deze methode is dat u ook kunt achterhalen of er nieuwe behoeftes leven bij uw klanten en wat er op de markt speelt.

Haal alles uit uw medewerkers
Vinden uw medewerkers dat alles op rolletjes loopt of denken zij dat er best het een en ander beter kan? Waar lopen zij tegenaan in de dagelijkse praktijk en wat horen zij van klanten?

Lees ook:

Een gezond leerklimaat voor gezonde professionals

Stel een communicatieplan op
Een (marketing-)communicatieplan is de basis voor het benaderen van de markt en de communicatie van uw onderscheidend vermogen. In dit plan geeft u aan wat u wilt bereiken (meer naamsbekendheid, omzetverhoging), welke klanten u wilt bereiken en welke middelen u daarvoor inzet. Op die manier kunt u achteraf bepalen wat de communicatie heeft opgeleverd, en hoe dit zich verhoudt tot de gemaakte kosten.

Zorg voor goede online informatie
Klanten gebruiken massaal zoekmachines om zich te oriënteren op het aanbod van bedrijven. Uw website moet dus goed vindbaar zijn en duidelijke informatie geven.

(bron: DE ZAAK)

Kennisbank onderwerpen:

Kennisbank onderwerpen:

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

Reacties

Je kunt als ondernemer proberen zo snel mogelijk voor je klant / en klaar te staan, dat is ook goed voor vervolg opdrachten zo is onze ervaring.

x
x