Channels

Ik merk dat new business bij veel bedrijven een prioriteit is, er zijn zelf new business development managers. Maar wat doen we met onze oude klanten?

Waarom hebben we geen old business development managers? Of getting old clients back managers? Ik verbaas me er over dat er bij veel bedrijven weinig aandacht is om te onderzoeken of oude klanten weer klant willen worden.

Wat is de reden dat men niet meer afneemt? Komt dit doordat de accountmanager die deze klant binnenhaalde er niet meer werkt? Was er een jaar geen behoefte en is er daardoor geen aandacht meer aan deze klant geschonken?

Lees ook:

Big Data is noodzakelijk voor een Rapid Response organisatie

Ik begrijp de focus op new business maar een goede klantrelatie en oude & bestaande klanten zorgen voor continuiteit in omzet en daardoor continuiteit van de onderneming.

Ook qua aanbod van salestrainingen is het vooral gericht op het binnenhalen van nieuwe klanten, het uitbouwen van de klant en het behouden van de klant. Maar het terughalen van een klant? Nee, ik kon geen training vinden die sales- en accountmanagers leert hoe men een oude klant terug kan halen.

Ik denk dat ik maar eens een ‘old client day’ ga organiseren, dan gaan we alle oude klanten af en vertellen we ze dat we ze missen….., ik mis je…..jij mij ook?

En nu maar hopen dat ze ja zeggen…..:-)

 

Reageer

Na het plaatsen kunt u uw reactie nog 30 minuten aanpassen.

x
x