Opleiding: ITIL ® 4 Foundation - Online klassikaal (examen inclusief)
Leer hoe u uw IT-middelen effectief beheert. Deze cursus behandelt het volledige ITIL 4®-programma en bereidt u voor op de ITIL 4® Foundation-certificering.
Tijdens de cursus krijgt u inzicht in de belangrijkste elementen van de ITIL 4®-servicelevenscyclus, inclusief de relaties tussen de levenscyclusfasen, de gebruikte processen en de bijdrage ervan aan IT-servicemanagementpraktijken.
De ITIL 4® Foundation-cursus biedt deelnemers een uitgebreide introductie tot de fundamentele concepten van ITIL 4. Het helpt u de principes van ITIL 4 te begrijpen en laat zien hoe het werk van het individu en het werk van de organisatie kunnen worden verbeterd.
ITIL 4 is ontworpen om een soepele overgang te bieden van de huidige manier van werken van een organisatie naar een modernere, flexibelere en efficiëntere aanpak. ITIL 4 helpt organisaties hun manier van werken aan te passen aan de moderne digitale wereld. Het legt sterk de nadruk op Agile werken en het belang van samenwerking.
De ITIL Foundation-cursus (ITIL 4 Foundation Edition) biedt deelnemers een uitgebreide introductie tot de kernconcepten van ITIL. Het helpt u de ITIL-principes te begrijpen en laat zien hoe deze het werk van een individu en de organisatie kunnen verbeteren.
Voor wie is de cursus bedoeld?
Mensen die aan het begin van hun carrière in servicemanagement staanITSM-managers en aspirant-ITSM-managersMensen die werkzaam zijn in andere IT-gebieden (digitaal, product, ontwikkeling) met een sterke band met dienstverleningHouders van een bestaande ITIL-kwalificatie die hun kennis willen bijwerkenIT-managers/IT-architectenSysteembeheerders en analistenOperations managers, databasebeheerdersProceseigenaren, practitionersService Delivery Professional, kwaliteitsanalistCIO's, CTO's, IT-directeuren
Vereisten: Er zijn geen vereisten om de ITIL-cursus te volgen.
Leerdoelen
Begrijp de belangrijkste concepten in ITIL-servicemanagement en begrijp de vier dimensies van ITIL-servicemanagement.Begrijp hoe ITIL-principes organisaties kunnen helpen bij het invoeren en aanpassen van ITIL-servicemanagement.Het doel en de componenten van het waardesysteem van ITIL-services begrijpen, evenals de activiteiten van de servicewaardeketen en hoe deze met elkaar verbonden zijn.Hoe het ITIL-raamwerk voor best practices wordt gebruikt om de efficiëntie en algehele kwaliteit van IT-gerelateerde services te verhogen, ongeacht de omvang, structuur of branche van de organisatie.Hoe u een ITIL-expert kunt worden door het nieuwe certificeringstraject te begrijpen, inclusief ITIL Managing Professional (MP) en ITIL Strategic Leader (SL).
ITIL4®-trainingsprogramma
ITIL 4 is ongetwijfeld het bekendste en meest succesvolle raamwerk voor IT-servicemanagement. ITIL Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) is een ITIL-certificering die deelnemers kennis laat maken met het Service Value System (SVS), dat beschrijft hoe alle componenten en activiteiten in de organisatie als een systeem samenwerken om waarde te creëren bij het leveren van diensten (meestal IT-diensten, maar niet beperkt tot). ITIL SVS ondersteunt vele manieren van we...Cursusinhoud
Inleiding
Inleiding tot IT-servicemanagement in de moderne wereldInleiding tot ITIL 4Examen
Servicemanagement: belangrijke concepten
Waarde en waardecreatieWaarde: service, producten en middelenService relatiesWaarde: resultaten, kosten en risico's
De leidende principes
De zeven leidende principesToepassing van de leidende principes
De vier dimensies van servicemanagement
Organisaties en mensenInformatie en technologiePartners en leveranciersWaardeketens en processenExterne factoren en het Pestle-model
Service Value System
Overzicht van het Service Value SystemOverzicht van de Service Value Chain
Continue verbetering
Inleiding tot continue verbeteringHet model voor continue verbeteringRelatie tussen continue verbetering en leidende principes
Overzicht van ITIL-praktijken
Doel van ITIL-praktijkenDe continue verbetering van de praktijkDe praktijk van veranderingsbeheersingDe praktijk van incidentbeheerDe praktijk van probleembeheerDe praktijk van serviceaanvraagbeheerDe praktijk van de servicedeskDe praktijk van servicelevelbeheer
2 dagen (8 uur per dag) Geaccrediteerde ITIL® 4 Foundation-cursus met een geautoriseerde ITIL® 4-trainer.Multimediapresentaties, groepsopdrachten en discussies, praktische workshops, casestudy's en online oefentoetsen.
Belangrijkste kenmerken
Cursus en materiaal in het Engels en FransBeginners - Gemiddeld niveau2 dagen (8 uur per dag) Geaccrediteerde ITIL® 4 Foundation-cursus met een geautoriseerde ITIL® 4-trainer.Multimediapresentaties, groepsopdrachten en discussies, praktische workshops, casestudy's en online oefentoetsen.14 uur aanbevolen studietijd1 examencertificaat geldig voor 1 jaar. Online examen op elk gewenst moment.ITIL® 4 Foundation-certificaat van voltooiing.
Examen en certificering: online!
Het examen wordt online afgenomen, zodat u het examen thuis of op kantoor kunt afleggen. Het enige wat u nodig heeft, is een computer met internet voor het examen en een webcam (ProctoU). Het examen is inclusief in dit ITIL 4 e-learningpakket.
ITIL 4® Foundation-examen
1 uur (u krijgt extra tijd als Engels niet uw moedertaal is)40 vragen; meerkeuzevragen65% correct is vereist om te slagenBoeken zijn niet toegestaan tijdens het examenNa succesvolle afronding van het examen ontvangt u eenITIL 4® Foundation-certificaat van Peoplecert.
Veelgestelde vragen
Wat is het lesrooster?
Afhankelijk van de startdata worden onze klassikale cursussen achtereenvolgens gegeven van 10.00 tot 18.00 uur (CET) met lunchpauzes tussendoor.
Heeft het missen van een live les invloed op mijn mogelijkheid om de cursus af te ronden?
Ja, als u een les mist, loopt u het risico dat u de examenvoucher niet krijgt. Daarom is het beter om ons altijd minimaal 2 weken van tevoren op de hoogte te stellen als u een andere datum wilt.
*Houd er rekening mee dat een verzoek om een andere datum niet altijd kan worden ingewilligd, afhankelijk van de situatie.

