Opleiding: Klantgericht denken en handelen In-company
Voor wie is deze training?
De training klantgericht denken en handelen is gericht op personen die regelmatig in contact zijn met klanten en meer inzicht willen in hoe je omgaat met de klant. Dit kan zowel voor een klantenservice als voor bijvoorbeeld een verkoopafdeling. Klantgericht handelen is een vaak onderschatte competentie. Je krijgt inzicht in jouw competenties klantgerichtheid en weet effectief te luisteren en communiceren. Zelfs lastige situaties en klanten weet jij te herkennen en/of voorkomen. Want, voorkomen is belangrijker dan genezen.
Welke onderwerpen komen aan bod tijdens de training klantgericht denken en handelen?
De training klantgericht denken en handelen kan uit verschillende onderwerpen bestaan, altijd toegespitst op jouw situatie of de organisatiebehoefte. Vanuit die behoefte stellen wij een training op maat samen. Wij geloven namelijk niet in het principe open inschrijving en werken uitsluitend met maatwerktrainingen. Zo ook bij een training klantgericht denken en handelen. Hierdoor is het voor iedere deelnemer interessant op zijn of haar eigen niveau en leerbehoefte. Denk niet dat een training klantgericht denken en handelen voor jou niet geschikt is, want we kunnen deze zo samenstellen dat jij met meer zelfvertrouwen terug de werkvloer op gaat. Onderwerpen die mogelijk aan bod komen tijdens de training klantgericht denken en handelen zijn:
- Wat is klantgerichtheid?
- Wat is jouw rol en verantwoordelijkheid in klantgerichtheid?
- Wie is de klant?
- Normen en waarden voor tevreden klanten
- Klantgericht luisteren en communiceren
- Behoeftebepaling van de klant
- Klantgerichte klachtenbehandeling
- Omgaan met lastige klanten en situaties
Wat levert de training klantgericht denken en handelen mij op?
Na het volgen van een training klantgericht denken en handelen heb je inzicht in je eigen effectiviteit en klantgerichtheid in gesprekken en weet je welk effect jouw handelen heeft op je gesprekspartners. Je voert op een open, prettige en resultaatgerichte manier verschillende soorten gesprekken met klanten, door bijvoorbeeld gebruik te maken van gesprekstechnieken, samenvatten en doorvragen. Bovendien kun je op een bondige wijze je organisatie en je diensten of producten uitleggen en ga je op een klantgerichte manier om met lastige klantsituaties. Wellicht dat de training lastige gesprekken voeren voor jou eveneens van toegevoegde waarde kan zijn. Daarmee beheers je de juiste technieken om de regie in je gesprekken te krijgen en te behouden.
Dit is onze unieke werkwijze
Bij BTR Trainingen staan de deelnemers centraal. Jullie leerdoelen en -behoeftes zijn de basis van iedere training die wij verzorgen. We starten met een persoonlijke intake om meer informatie te verzamelen over de precieze leervraag. Op basis daarvan kiezen we één van onze ervaren trainers die expert is op het gebied van klantgericht handelen. Vervolgens vindt er een kennismaking plaats tussen de trainer en de deelnemer om de inhoud van de training klantgericht denken en handelen te kunnen bepalen. Daarnaast vinden we het heel belangrijk dat er een klik is tussen de trainer en de deelnemers. Alleen dan kun je het maximale in jezelf naar boven halen. Op basis van het kennismakingsgesprek schrijven wij een adviesvoorstel en gaan we data kiezen waarop de training klantgericht denken en handelen plaats kan vinden. In hetzelfde adviesvoorstel maak je ook kennis met onze praktisch ingestelde trainers.
Wat zijn de kosten van een training klantgericht denken en handelen?
De kosten van onze maatwerktraining hangen volledig af van de vraag van de deelnemer. Omdat de duur en de inhoud worden aangepast op de organisatie en de wensen van de deelnemer kunnen de kosten verschillen. Klantgerichtheid kent binnen iedere organisatie een andere definitie. Dat stemmen we graag samen met jullie af. We schetsen een kostenplaatje tijdens het adviesvoorstel, die we vrijblijvend toesturen nadat jij en de trainer een kennismakingsgesprek hebben gehad. Wil je daar nou meer over weten? We staan je graag telefonisch te woord om onze werkwijze verder toe te lichten.

