Opleiding: Google Ads Certified Professional

Heb je tomeloze ambities op het gebied van zoekmachine adverteren en wil je alles uit Google Ads kunnen halen? Voor je eigen organisatie of voor je klanten? Volg dan deze vijfdaagse opleiding die je afsluit met het Google Search Advertising examen. Als je dat felbegeerde examen behaalt, ben je 'Google Certified Online Advertentie Professional' en mag je jezelf een echte Google Ads professional noemen. Ook organiseren wij jaarlijks een trip naar het hoofdkantoor van Google.  Samen met onze Google studenten bezoeken wij het hoofdkantoor in Dublin en krijgen hier gastcolleges van Google specialisten. Benieuwd naar het programma? Op 6 en 7 september staat de eerstvolgende trip gepland. Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina.

Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding tot Google Ads professional bestaat uit vijf trainingsdagen en drie trainingen die op elkaar aansluiten:
  • Google Ads basis
  • Google Ads gevorderd
  • Google Ads expert

Programma van de opleiding Google Ads Certified Professional

Google Ads Basis

College 1
  • Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
  • Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
  • Vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
  • Hoe gebruik je de Ads Editor om je campagnes te structureren?
  • Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?
  • Google Shopping: zo maak je een goede productfeed.
College 2
  • Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
  • Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
  • De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
  • Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?

Google Ads Gevorderd

Dag 1 College 1
  • Recap van Google Ads basis
  • Optimalisatie: relevantie, website, biedingen & budget. Verbeteren ROI en herverdelen budget
  • Analyses: budgetanalyse, brand versus non-brand, marge analyse, segmenten, positie analyse. Dimensies (geografie, bestemmingspagina, tijd). Gedragsanalyse, kwaliteitsanalyse, veilingstatistieken
College 2
  • Zoekwoordoptimalisatie: soorten zoekwoorden in biedoptimalisatie, Verbeteracties om conversie te verhogen en  kosten te verlagen. Check de kwaliteitsscore (>7) en zoektermanalyse
  • Advertentie optimalisatie: Meten = weten. Gelijktijdige test en geaggregeerd testen. Landingspagina verbeteren
  • Campagneoptimalisatie: tijd van de dag, dag van de week. Analyseer gedrag in Google Analytics. Locatie. Zoeknetwerk versus zoekpartners. Mobielvriendelijk. Biedstrategieën handmatig versus automatisch
Dag 2 College 3
  • Optimalisatietips: goede accountstructuur, succesvolle tekstadvertenties, zoekwoorden verbeteren, verbeteren van rendement, kosten beheren, gebruik hulpprogramma's, gebruik rapportages, optimalisatiestrategieën en remarketing list for search ads (RLSA)
  • Recap van voorgaande stof
College 4
  • Voorbereiding op hetGoogle Ads Search examen
  • Een proefexamen maken tijdens de les
  • Tijd om vragen te stellen over het examen en de behandelde stof
  • We sluiten af met hetGoogle Ads Search examen, je weet meteen of je geslaagd bent

Google Ads Expert

Dag 1 College 1
  • Wat zijn de trends en mogelijkheden in zoekadvertenties? Lokale advertenties en extensies, mobile, online shopping, online video's, conversieattributie, campagnetypen, zoeknetwerk, universele APP, in-stream video, dynamische zoekadvertenties
  • Hoe optimaliseer je je budget? SEA-optimalisatiemodel, winstgevendheid, volume, campagneoverzicht, dagbudgetten, maandbudget, vertoningspercentage, campagnebudgetten
  • Welke succesvolle biedstrategieën zijn er? CPC, vertoningen CPM, conversie CPA. Hulpprogramma's en flexibele biedstrategie
  • Automatische regels: zo ben je effectiever in minder tijd
College 2
  • Succesvol met de juiste targeting; op taal, locatie, segmenten en dimensies
  • Hoe optimaliseer je je zoekwoorden? Exact, phrase, broad match modified BMM, broad. Rapport zoektermen, prestatiestatistiek en kwaliteitsscore zoekwoord (>7)
  • Zo optimaliseer je je advertenties. Landingspagina verbeteren, effectieve tekst-ads, roulatie, testen, extensies, invoegen van zoekwoorden, rapport veilingstatistiek
  • Hoe zet je een effectieve remarketingstrategie op? Remarketing zoeknetwerk (RLSA), nieuw versus bestaand bezoek, cookietijd
Dag 2 College 3
  • Meer resultaat uit shopping. Conversie versus CPA, shopping wordt dominanter, variabelen voor succesvolle verkoop (maatboog, voorraad, seizoen, prijs)
  • Effectieve campagnestructuur en bidmanagement. Juiste targeting, extra informatie, custom labels, feedmanagementtooling
  • AdWords-scripts toepassen: automatiseer acties door JavaScriptcode toe te voegen
  • Handige tools om te gebruiken, Ads Editor
College 4
  • Voorbereiding op het Google Certified Ads Specialist-examen: maak een proefexamen
  • Tijd om vragen te stellen over het proefexamen en de stof die je tot nu toe gehad hebt
  • Je maakt het Google Certified Ads Specialist-examen en hoort meteen of je geslaagd bent
Meer...
€3.100
ex. BTW
Aangeboden door
Competence Factory
Onderwerp
Google Ads
Niveau
Duur
De training duurt 5 dagen
Looptijd
5 dagen
Taal
nl
Type product
cursus
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 14
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Utrecht
wo 28 mei 2025
Utrecht
do 26 jun. 2025
Utrecht
di 5 aug. 2025
Utrecht
vr 5 sep. 2025
Utrecht
di 14 okt. 2025
Utrecht
di 25 nov. 2025
Keurmerken aanbieder
VOI
UWV scholingsvoucher
Adobe Authorized Training Partner
NRTO
Winnaar Beste Opleider van Nederland 2023
Winnaar Beste Opleider van Nederland 2022
Winnaar Beste Opleider van Nederland 2024