Opleiding: Brand Management
Als brandmanager ben je verantwoordelijk voor het onderscheidend vermogen van jouw merk in de markt. In deze training ontwikkel je jezelf als brandmanager naar een hoger niveau.
Het merk staat voor jou centraal. Je ziet merkenmanagement als belangrijke activiteit voor de langetermijnontwikkeling van jouw merk. Je houdt je bezig met de strategie van het merk en hoe je het merk sterk maakt en houdt. Als brandmanager ben je verantwoordelijk voor het onderscheidend vermogen van jouw merk in de markt en moet je zorgen dat iedereen weet waar jouw merk voor staat. Marktonderzoek, merkwaarden en merkpositionering behoren tot jouw dagelijkse werkzaamheden. In deze training ontwikkel je jezelf als brandmanager naar een hoger niveau.
De training is geschikt voor aankomende of beginnende brandmanagers die zichzelf op dit vakgebied verder willen ontwikkelen. Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau.
- Je ontwikkelt een duidelijke visie en strategie op het merk van jouw organisatie
- Je beheerst alle aan brandmanagement gekoppelde gebieden, zoals marktonderzoek, onderscheidend vermogen en merkpositionering
- Je bent in staat een kwalitatief marketingplan op te stellen
- Je beheerst de persoonlijke kwaliteiten om jouw rol en functie binnen de organisatie met resultaat uit te voeren
- Je ontwikkelt je als brandmanager naar een hoger niveau
- De functie van brandmanager
- Jouw rol binnen de organisatie
- Marketingstrategie, visie en marketingbeleid
- Uitvoeren van marktonderzoek
- Consumentengedrag, waarden en trends
- Merkenstrategie, positionering en merkenwaarden
- Activatie, communicatie en evaluatie van branding
- Onderscheidend vermogen van het merk
- Ontwikkeling van het marketingplan
- Storytelling
- De implementatiefase
- Rol van het merk in diverse sectoren
- Financiële aspecten van brandmanagement
- Processen binnen brandmanagement
- Persoonlijke effectiviteit van de brandmanager
- Praktijksituaties en -voorbeelden
- Persoonlijk actieplan
In deze praktische en actuele training staat de ontwikkeling van kennis en vaardigheid voor de professionele brandmanager centraal. De training wordt verzorgd door een ervaren marketeer, die werkzaam is bij vooraanstaande organisaties. De verschillende onderwerpen worden op boeiende wijze gepresenteerd. De koppeling met de praktijk wordt vanzelfsprekend gemaakt, mede door het opstellen van een merkstrategie en een marketingplan. Ook wordt er aandacht besteed aan de succesvolle implementatie van opgestelde plannen. Herkenbare brandmanagementproblemen worden in groepsverband uitgewerkt. Daarnaast richt deze training zich op de persoonlijke kwaliteiten waarover de brandmanager dient te beschikken om zijn of haar functie met succes uit te kunnen voeren.
Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM- certificaat.
