Opleiding: Training Social media strategie

Aan de slag met een doordachte strategie voor je content, kanalen en campagnes

Met een social media strategie krijg je meer inzicht in welke kanalen, maar ook welke content, het beste aansluiten bij de doelstelling van je doelgroep. Het inzetten van social media gaat namelijk niet zomaar: dit vraagt om een resultaatgerichte en strategische aanpak.

Maar hoe pak je dat concreet aan? Hoe draagt social content en communicatie bij aan de bedrijfsdoelstellingen? En hoe bezorg je consumenten een ultieme customer journey om van hen online ambassadeurs te maken?

Tijdens de tweedaagse social media strategie training ontdek je wat een goede social media strategie kan doen voor jouw bedrijf en zet je op basis van de customer journey je eigen social visie uit. Wat kun je precies verwachten? Hoor het van de trainer!

Resultaat

  • Je kunt elke uitdaging in een steeds veranderend socialmedia-landschap doelgericht aanpakken.
  • Je leert alle stappen van een social media strategie te integreren in je (marketing)communicatiestrategie.
  • Je kunt al je keuzes voor content, kanalen en campagnes strategisch onderbouwen.
  • Je weet binnen je organisatie draagvlak voor social media te creëren.
  • Je kunt de resultaten van al jouw socialmedia-activiteiten meten en interpreteren.

Voor wie

Deze social media training is bedoeld voor iedereen die aan de slag wil gaan, of al bezig is, met social media en het ontwikkelen van een socialmedia-strategie. Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, communicatieadviseurs, (content)marketeers, social-media managers, vormgevers en andere contentspecialisten. Basiskennis van social media is een vereiste.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

Deze training wordt gegeven door een van onderstaande trainers:

Programma

In de training Social media strategie ga je met expert Kim Swagemakers of Matthijs Mentink aan de slag en leer je doelstellingen te realiseren via de social customer journey.

Dag 1:

  • De 5 stappen van een social media strategie
  • Impact van social media op marketing- en communicatie
  • De vertaalslag van de marcom doelstellingen naar social kpi’s
  • Gebruik van online tools om sociale data te onderzoeken
  • Nulmeting voor de huidige sociale status van je organisatie of merk
  • Gebruik van het social customer journey-model, KPI’s en data voor het bepalen van je strategie

Na dag 1 krijg je een opdracht mee ter voorbereiding op de tweede trainingsdag. Plan in de week tussen de twee trainingsdagen ongeveer twee uur in voor het maken van deze opdracht.

Dag 2:

  • De Social Customer Journey invullen met contentstrategie
  • Owned, earned, paid en converged content
  • Het opstellen van relevante contentthema’s
  • Contentvormen, met speciale aandacht voor visual content
  • Engagement: talking to an audience with an audience of audiences
  • Het opstellen van een werkbare contentplanning
  • Content meten met UTM en social insights

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop en toegang tot de social media accounts van je organisatie.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen en toegang tot de social media accounts van je organisatie. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • 8x beste opleider, gemiddelde score 8,4
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner

Deze social media training is bedoeld voor iedereen die aan de slag wil gaan, of al bezig is, met social media en het ontwikkelen van een socialmedia-strategie. Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, communicatieadviseurs, (content)marketeers, social-media managers, vormgevers en andere contentspecialisten. Basiskennis van social media is een vereiste.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

Deze training wordt gegeven door een van onderstaande trainers:

  • Je kunt elke uitdaging in een steeds veranderend socialmedia-landschap doelgericht aanpakken.
  • Je leert alle stappen van een social media strategie te integreren in je (marketing)communicatiestrategie.
  • Je kunt al je keuzes voor content, kanalen en campagnes strategisch onderbouwen.
  • Je weet binnen je organisatie draagvlak voor social media te creëren.
  • Je kunt de resultaten van al jouw socialmedia-activiteiten meten en interpreteren.

In de training Social media strategie ga je met expert Kim Swagemakers of Matthijs Mentink aan de slag en leer je doelstellingen te realiseren via de social customer journey.

Dag 1:

  • De 5 stappen van een social media strategie
  • Impact van social media op marketing- en communicatie
  • De vertaalslag van de marcom doelstellingen naar social kpi’s
  • Gebruik van online tools om sociale data te onderzoeken
  • Nulmeting voor de huidige sociale status van je organisatie of merk
  • Gebruik van het social customer journey-model, KPI’s en data voor het bepalen van je strategie

Na dag 1 krijg je een opdracht mee ter voorbereiding op de tweede trainingsdag. Plan in de week tussen de twee trainingsdagen ongeveer twee uur in voor het maken van deze opdracht.

Dag 2:

  • De Social Customer Journey invullen met contentstrategie
  • Owned, earned, paid en converged content
  • Het opstellen van relevante contentthema’s
  • Contentvormen, met speciale aandacht voor visual content
  • Engagement: talking to an audience with an audience of audiences
  • Het opstellen van een werkbare contentplanning
  • Content meten met UTM en social insights

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop en toegang tot de social media accounts van je organisatie.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen en toegang tot de social media accounts van je organisatie. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
Meer...
€1.495
ex. BTW
Beoordeling
9.0 (1)
Aangeboden door
Frankwatching Academy
Onderwerp
Social media strategie
Social Media
Niveau
Duur
2 dagen
Looptijd
2 dagen
Taal
NL
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 12
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Utrecht
vr 26 sep. 2025
Utrecht
di 25 nov. 2025
Keurmerken aanbieder
NRTO
NIMA Education Partner