Opleiding: Training Conversie-optimalisatie

Haal structureel meer resultaat uit je website of webshop

Elke website heeft conversie-killers, redenen waarom bezoekers afhaken. Hoe zorg je voor meer kliks én een hogere doorklikratio (ctr)? Wat kun je doen om beter in de behoeften van (potentiële) klanten te voorzien en hoe zorg je dat elke pagina de customer journey optimaal ondersteunt?

Tijdens de training Conversie-optimalisatie leer je dat converteren geen trucje is, maar een structureel proces van onderzoek, analyse en optimalisatie. Je krijgt handvatten om elke fase effectief aan te pakken, gaat aan de slag met A/B-testing en leert je doelgroep beter begrijpen.

Resultaat

  • Je hebt een plan van aanpak voor structurele conversie-optimalisatie
  • Je weet de pijnpunten van je website bloot te leggen en aan te pakken
  • Je kunt met o.a. content, design, formulieren, buttons en call-to-actions je pagina optimaliseren
  • Je ziet hoe je met Google Analytics data omzet naar inzichten en acties
  • Je kent neuromarketing technieken om gedrag van bezoekers te beïnvloeden

Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die structureel meer rendement uit zijn of haar website wil halen. Denk aan: webshop-eigenaren, (online)marketeers, e-commerce managers, webdevelopers en marketing- en communicatiespecialisten.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Conversie-optimalisatie komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Kwantitatief onderzoek: webanalytics (Google Analytics en A/B-testing)
  • Kwalitatief onderzoek: onsite feedback, sessie-recording analyses, enquêtes, usability onderzoek en customer journey interviews
  • Expert-analyses: kijken naar je website als een echte conversie-expert
  • Toepassing van het conversie-optimalisatie-proces
  • Prioriteren: met minder effort meer resultaat
  • Neuromarketing technieken om gedrag te beïnvloeden
  • A/B-testing: hypothesen & testplannen
  • A/B-testing: analyseren en segment-analyses maken

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • 8x beste opleider, gemiddelde score 8,4
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner

De training is bedoeld voor iedereen die structureel meer rendement uit zijn of haar website wil halen. Denk aan: webshop-eigenaren, (online)marketeers, e-commerce managers, webdevelopers en marketing- en communicatiespecialisten.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je hebt een plan van aanpak voor structurele conversie-optimalisatie
  • Je weet de pijnpunten van je website bloot te leggen en aan te pakken
  • Je kunt met o.a. content, design, formulieren, buttons en call-to-actions je pagina optimaliseren
  • Je ziet hoe je met Google Analytics data omzet naar inzichten en acties
  • Je kent neuromarketing technieken om gedrag van bezoekers te beïnvloeden

Tijdens de training Conversie-optimalisatie komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Kwantitatief onderzoek: webanalytics (Google Analytics en A/B-testing)
  • Kwalitatief onderzoek: onsite feedback, sessie-recording analyses, enquêtes, usability onderzoek en customer journey interviews
  • Expert-analyses: kijken naar je website als een echte conversie-expert
  • Toepassing van het conversie-optimalisatie-proces
  • Prioriteren: met minder effort meer resultaat
  • Neuromarketing technieken om gedrag te beïnvloeden
  • A/B-testing: hypothesen & testplannen
  • A/B-testing: analyseren en segment-analyses maken

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
Meer...
€845
ex. BTW
Beoordeling
7.0 (2)
Aangeboden door
Frankwatching Academy
Onderwerp
Neuromarketing
Conversie optimalisatie
Niveau
HBO
Duur
1 dag
Looptijd
1 dag
Taal
NL
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Min: 6
Max: 12
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Utrecht
wo 18 jun. 2025
Utrecht
do 30 okt. 2025
Keurmerken aanbieder
NIMA Education Partner
NRTO